TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-04-23 - Polski rynek coffee-barów musi przejść transformację?

Polskie kawiarnie i coffee bary mają szansę utrzymać się na rynku jeśli wprowadzą ofertę dodatkową. Lokale muszą bowiem rozszerzać menu o posiłki - oznajmił Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w usługach dla branży gastronomicznej.

reklama


Jeśli lokal chce uzyskać w ciągu najbliższych lat większe przychody to musi pomyśleć o o oferowaniu klientom wartości dodanej. Podobnie ja robią to bary fast-food. Kawiarnie mogą więc do filiżanki kawy proponować klientom ciastko lub inną przekąskę.

W ciągu najbliższych lat, działające w Polsce sieci coffee-barów doświadczą rosnącej konkurencji. Mo Mokhtar spodziewa się przejęć i konsolidacji aranżowanych przez największych rynkowych graczy.

Pasiony Group szacuje, że transformacja będzie przypominała wydarzenia z angielskiego rynku sprzed 11 lat. Wśród ofiar ówczesnego procesu znalazły się takie marki, jak Aroma, Seattle Coffee Company i Madisons, która zdecydowała się zrezygnować z prowadzonych przez siebie kawiarni i zainwestować w restauracje znane następnie pod szyldem Gourmet Holdings.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com