TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-04-22 - Nowe, szybkie połączenia kolejowe!

Po wykonaniu modernizacji tras ze Szczecina i Świnoujścia na południe pociągi będą jeździć z prędkością 160, a nawet 250 km na godzinę! Polska będzie kupować szybkie pociągi Pendolino, które będą przewozić pasażerów w znacznie krótszym czasie niż do tej pory.

reklama


Przed wejściem Polski do Unii Europejskiej fundusze przedakcesyjne wymagały dokonania modernizacji tras kolejowych ze wschodu na zachód. Teraz przyszedł czas na rozwój tras z północy na południe naszego kraju. Według ekspertów jest to niezbędny krok, aby wspierać i utrzymywać wzrost gospodarczy w Polsce.

W tym celu pieniądze z unijnego programu operacyjnego w dziedzinie infrastruktury na okres 2007-2013 przeznaczone zostaną na zmodernizowanie połączeń kolejowych na trasach z miast portowych nad Bałtykiem z południową częścią kraju. Projekt unowocześnienia trasy Gdynia - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice dla przewozów osobowych, oraz Gdynia - Bydgoszcz - Katowice - Zebrzydowice ma kosztować 2 mld 280 mln euro.
1 mld 610 mln euro zostanie przeznaczone na modernizację tras Świnoujście - Szczecin - Poznań - Rawicz dla przewozów pasażerskich. Natomiast trasa dla pociągów towarowych Szczecin - Rzepin - Wrocław kosztować będzie 700 mln euro. Prezes PLK Zbigniew Szafrański poinformował o możliwości współfinansowania w modernizację tras, gdzie przewozi się głównie pasażerów, jednak jest to na razie raczej prognoza niż obietnica.
Za priorytet władze samorządowe i zarząd PLK uznały również zbudowanie dwóch kilometrów torów z Goleniowa do Mostów, tak aby Szczecin miał połączenie kolejowe z portem lotniczym pod Goleniowem, na tę inwestycję potrzebna jest kwota 8 mln złotych. W sferze planów jest również wznowienie połączenia Stargard - Wałcz - Piła, modernizacja tras Szczecinek - Kołobrzeg, Połczyn Zdrój - Świdwin, Trzebiatów - Piła, oraz Piła - Ustka na to jednak potrzeba 180 mln złotych.

Co do tego, że trasy krajowe zostaną unowocześnione i będą tam kursować szybkie pociągi jest pewne, natomiast jeśli chodzi o trasy regionalne to na dzień dzisiejszy są to tylko plany, które będą musiały chyba jeszcze poczekać na realizację.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com