TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Grupa Sfinks planuje wystawić na sprzedaż sieć restauracji Chłopskie Jadło. Pozbycie się tych lokali jest element wypracowanej w roku 2008 strategii Grupy. Zgodnie z planem Grupa Sfinks będzie się specjalizować w segmencie restauracji typu "casual dining".
reklama
W chwili obecnej grupa Sfinks zarządza trzema sieciami restauracji: Sphinx, Wook oraz Chłopskie Jadło. Zarówno Wook, jak i Sphinx działają w segmencie restauracji "casual dining", zachowując pełną obsługę kelnerską serwują dania tzw. "na każdą kieszeń". Chłopskie Jadło jest rodzajem restauracji typu "premium", w których oferta jest skierowana przede wszystkim do turystów, a rachunek statystyczny jest prawie dwukrotnie wyższy od tych płaconych w restauracjach typu "casual dining".
Jak mówi Leszek Rodak, Prezes Grupy Sfinks Polska S.A., jako Grupa Sfinks firma specjalizuje się w tworzeniu oraz prowadzeniu restauracji "casual dining". Grupa chce rozwijać się tam, gdzie jest najlepsza, otwiera nowe restauracje Wook, rozwija franczyzę dla Sphinxa, a już jesienią firma wystartuje z kolejnym, zupełnie nowym konceptem, także typu "casual dining". Z tego powodu sprzedaż sieci restauracji Chłopskie Jadło nie będzie mogła naruszyć spójności strategicznej portfela marek, pod których szyldami prowadzona jest działalność firmy.
Z tą ofertą sprzedaży Chłopskiego Jadła, Grupa Sfinks w tym tygodniu wystąpiła do Grupy Kościuszko specjalizującej się w prowadzeniu restauracji, które oferują dania z tradycyjnej polskiej kuchni i której przedstawiciele w wypowiedziach medialnych sygnalizowali chęć przejęcia sieci. Jednocześnie Grupa Sfinks będzie prowadziła rozmowy z innymi podmiotami, które są zainteresowane kupnem restauracji Chłopskie Jadło.
W chwili obecnej do Grupy Sfinks należy 11. restauracji Chłopskie Jadło, które są zlokalizowane w Krakowie (3), Warszawie (2), Poznaniu (2), Łodzi (1), Bielsku-Białej (1), Gdańsku (1) i Głogoczowie k. Krakowa (1).
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami