TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Małopolska wpadła na pomysł nietypowej promocji województwa. W ramach kampanii planowanej na wrzesień tego roku region ma się zaprezentować za pomocą dźwięków, które opisują Małopolskę - powiedziała Anna Rudzka z biura prasowego małopolskiego urzędu marszałkowskiego.
reklama
Regionalna prezentacja będzie utworzona z rzeźb uchofonów, czyli uszu wielkości człowieka, z głośnikami. Trzy rzeźby uchofonów mają zostać wykonane z żywicy epoksydowej. Choć identyczne w formie, będą różnić się sposobem dekoracji nawiązującym do różnych obszarów województwa.
Każdy uchofon emitował będzie opracowane cyfrowo dźwięki. Odgłosy będą ułożone według klucza tematycznego: po pierwsze folk - dźwięki niezwykłych instrumentów ludowych, takich jak trombity, cymbały, fujarki, basy; po drugie ambient - dźwięki natury, takie jak hala podczas wypasu owiec, noc, łąka; po trzecie urban i industrial - dźwięki związane z życiem miejskim, zwyczajami i legendami, czyli zgniatacz z Nowej Huty, hejnał mariacki, tramwaj i ulica krakowska.
W ramach promocji małopolskie uchofony staną na Mont des Arts, w samym centrum Brukseli, w okolicach Grand Place i Pałacu Królewskiego. Informacje o każdym nagraniu prezentowanym w Brukseli słuchacze będą mogli przeczytać na ulotkach wielkości karty magnetycznej - mówi Rudzka. Opisy dźwięków, które pojadą do stolicy Belgii, będzie można znaleźć także w internecie.
W przyszłości małopolski urząd marszałkowski planuje zrobić stronę internetową z "pejzażem dźwiękowym". Strona ma przedstawiać mapę całego województwa, na której dźwiękom z poszczególnych części Małopolski będą towarzyszyć ilustracje i teksty wyjaśniające ich pochodzenie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami