TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-08-18 - Zmiany na rynku gastronomii w Polsce

Polacy coraz częściej jadają w restauracjach i innych punktach gastronomicznych, a na tą tendencję szybko odpowiada rynek - powstaje coraz to więcej lokali gastronomicznych dla przeciętnego konsumenta. Nowopowstałe lokale wypełniają nisze rynkową - nadal w Polsce zbyt mało jest punktów gastronomicznych dla przeciętnego konsumenta.

reklama


Polski rynek gastronomii jest rynkiem specyficznym, na którym nadal pobrzmiewają echa uprzedniego sytemu politycznego.

W roku 1996 roku w Polsce było około 47 tys. lokali gastronomicznych. Trzy lata później nastąpił drastyczny spadek ilości punktów gastronomicznych do 42 tysięcy punktów - zniknęły z ulic uliczne bary, budki z piwem i inne lokale gastronomiczne niższej jakości.
Od roku 2000 krajowy rynek lokali gastronomicznych powoli się stabilizuje - chociaż podobnie jak w Czechach nadal brakuje restauracji, barów i innych punktów gastronomicznych średniego szczebla.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com