TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-11-27 - Meetings industry w Polsce

Jako "przemysł spotkań" (meetings industry) rozumiane są wszelkie formy turystyki biznesowej - kongresy, konferencje, targi, wystawy oraz wyjazdy integracyjne i szkoleniowe dla pracowników firm.

reklama


Ich liczba w Polsce z roku na rok rośnie. Zgodnie z danymi Instytutu Turystyki w 2003 roku do Polski przyjechało 4 mln turystów zagranicznych deklarujących służbowy cel wizyty, w tym ok. l 300 tys. uczestniczyło w konferencjach, kongresach lub targach i wystawach. Osoby przyjeżdżające do Polski w celach biznesowych łącznie wydały w 2002 roku ok. 639 mln USD, a ich suma stanowiła aż 35,4% ogółu wydatków poniesionych przez wszystkich turystów na terenie Polski.

Polska jest jednak krajem w którym organizuje się raczej średnie i małe konferencje, spotkania i seminaria, o liczebności uczestników w przedziale od 20 do 250 osób, a nie wielkie kongresy o znaczeniu międzynarodowym. Do organizacji takich właśnie imprez mamy najodpowiedniejsze warunki - bogatą bazę pobytową i możliwości zorganizowania niekonwencjonalnych form rozrywki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com