TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W czwartym kwartale 2004 roku aż o 11% spadły średnie ceny za pokój w hotelach Orbisu w porównaniu do analogicznego okresu roku 2003. Powodem takiej sytuacji była silna rywalizacja "orbisowskich hoteli" z innymi hotelami przede wszystkim na rynku warszawskim oraz krakowskim.
reklama
"Nieznaczny wzrost frekwencji jest skutkiem przyrostu sprzedaży noclegów w segmencie klientów biznesowych (o 2,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2003 roku). Przedaż dla klientów turystycznych spadła o 2,5% w tym okresie. Przyrost ruchu biznesowego należy przypisać wzrostowi gospodarczemu w Polsce" - uważają analitycy Orbisu.
W hotelach Orbisu pogorszył się wskaźnik ADR (cena za jeden sprzedany pokój) oraz RevPAR (przychód na jeden dostępny pokój). Powodem tego był mocny kurs złotego w stosunku do euro w całym IV kwartale 2004 roku oraz coraz większa konkurencja.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami