TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sieć pijalni czekolady Mount Blanc rozwija się na polskim rynku. Obecnie w sieci jest 5 lokali własnych i 8 franczyzowych, a docelowo do 2012 roku powinno ich być 30 (wcześniejsze plany posiadania 40-tu lokali zrewidował kryzys).
reklama
Pijalnia czekolady to niszowy rodzaj działalności gastronomicznej. W obecnej chwili w zakresie sieci konkurują tylko Mount Blanc i pijalnie E. Wedel. Na tym etapie tworzenia się dopiero grupy klientów pijących czekolady i odwiedzających takie lokale, nie ma ostrej walki konkurencyjnej. Marka Mount Blanc liczy na lepszy asortyment, przystępniejsze ceny oraz fakt, że markę Wedel bardziej kojarzy się z produktami na półkach sklepowych, a nie z dość ekskluzywnym rodzajem kawiarni.
Franczyzobiorca chętny do otwarcia takiej działalności musi posiadać ok. 350-400 tys. złotych i zaangażować się osobiście w prowadzenie lokalu. Sieć pomaga lub wyszukuje lokalizacje oraz zapewnia pomoc i bezpłatne szkolenia. Za korzystanie ze wsparcia sieci płaci się 3% obrotu netto miesięcznie. Rentowność lokali zależy od funkcjonowania galerii handlowej, a przeciętny okres zwrotu inwestycji to 2-2,5 roku.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami