TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-02-12 - Planowane inwestycje na podrzeszowskim lotnisku

Port w Jasionce potrzebuje 75 mln euro, aby zrealizować zamierzenia rozwoju lotniska. Najistotniejszą i najdroższą inwestycją jest budowa nowoczesnego terminalu. Cześć pieniędzy władze lotniska chcą zdobyć z funduszy unijnych. Podrzeszowskie lotnisko stara się również o budowę bazy serwisowej Ryanaira na ich terenie.

reklama


Sprawa budowy bazy Ryanaira oraz modernizacja lotniska są ze sobą ściśle powiązane. Rozwój portu lotniczego ma zachęcić firmę do postawienia bazy właśnie w Jasionce. Natomiast jeśli Ryanair zdecyduje się na Jasionkę, lotnisko będzie się dalej rozbudowywać.

Władysław Ortyl, wiceminister rozwoju regionalnego uważa, że irlandzką firmę trzeba przekonać, że Jasionka ma szanse na rozwój i będzie mieć na to fundusze. Na modernizację lotniska potrzeba od 45 do 75 mln euro. Ortyl podkreśla, że zamierzenia zostaną wpisane do europejskiego programu operacyjnego "infrastruktura i ochrona środowiska", z którego w latach 2007-13 Polska ma otrzymać 60 miliardów euro. Pieniądze z Unii zostaną przeznaczone także na wybudowanie dobrych połączeń komunikacyjnych z lotniskiem oraz na szkolenia personelu.

Już w połowie tego roku planuje się rozpocząć prace nad budową nowego terminalu pasażerskiego. Zakończenie prac przewiduje się na koniec 2007 roku. Z budżetu państwa lotnisko otrzyma na ten cel 16 mln złotych, od marszałka 10 mln zł. Jan Straż, dyrektor portu lotniczego Rzeszów Jasionka wyznaje - Wnioskowałem też o 14 mln zł z budżetu PPL. Wiceminister Wróbel uważa natomiast, że nie ma potrzeby starać się o pieniądze od PPL, tylko od Unii Europejskiej. Uważa, że z funduszy unijnych lotnisko może dostać 50 % dofinansowania.

Inwestycje na rzeszowskim lotnisku zaplanowane są na lata 2006-2013.

65 mln zł ma kosztować I i II etap budowy terminalu. Pierwszy etap obejmuje postawienie budynku, drugi to parkingi i drogi. W nowym terminalu planuje się odprawianie 720 pasażerów w ciągu godziny.

20 mln zł to koszt III etapu terminalu, obejmującego budowę bocznych poczekalni i dodatkowych wejść dla pasażerów.

38 mln zł to wartość płyty postojowej przed nowym terminalem o powierzchni 70 tys. metrów kwadratowych.

47,5 mln zł plus 2,5 mln zł za dokumentację potrzebne jest na budowę płyty przed hangarami bazy serwisowej Ryanaira, jeśli zostanie postawiona. Płyta ma mieć powierzchnię 100 tys. metrów kwadratowych.

Kolejnymi inwestycjami są: droga kołowania równoległa do pasa startowego, terminal cargo, dodatkowa baza paliwowa, autobusy oraz wozy strażackie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com