TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-02-02 - Sytuacja w Egipcie: skutki dla turystów i biur podróży

W związku z ostatnim komunikatem MSZ biura podróży i niektóre linie lotnicze, mając na uwadze bezpieczeństwo klientów, odwołały planowe loty do Egiptu. Zgodnie z obowiązującym prawem klientom, którzy zakupili wycieczki do Egiptu proponuje się bezpłatną zmianę kierunku wycieczki w równym standardzie lub całkowity zwrot kosztów - biura wywiązują się z tych obowiązków. Eksperci jednak przewidują, że obecna sytuacja i tak odbije się na cenach usług turystycznych w tym roku.

reklama


Biura podróży zwiększają ostrożność
Zgodnie z zaleceniami MSZ, TUI Poland wyeliminowało z programu wycieczek fakultatywnych w Egipcie wszystkie te miejsca, które mogą stwarzać potencjalnie zagrożenie dla turystów. Podobną decyzję podjęły inne biura podróży. Exim Tours odwołało wyjazdy do Egiptu w najbliższym tygodniu. Osoby, które wykupiły wycieczki będą mogły albo zmienić termin wyjazdu, albo udać się do innego kraju. Triada odwołuje wyloty do Egiptu do końca marca. Biuro podróży Itaka poinformowało, że wyloty do egipskich kurortów turystycznych: Sharm El Sheikh, Hurghady, Marsa El Alam i Taby zostają wstrzymane do końca lutego.

Prawa turysty w przypadku odwołanej wycieczki
W przypadku odwołania wycieczki biuro ma obowiązek informować o zmianie czasu wylotu lub o odwołaniu wycieczki. W takiej sytuacji musi również zaproponować klientom inną datę lub kierunek wycieczki, co najmniej w tym samym standardzie. W przypadku, gdy biuro zaoferuje niższy standard, a klient wyrazi chęć skorzystania z niej, zwracana jest też różnica w cenie. Kiedy zaś turysta nie przyjmie takiej propozycji, biuro musi zwrócić mu pieniądze. Odstąpienie od umowy musi być jednak pisemne, wysłane listem poleconym, należy w nim wskazać przyczynę rezygnacji z wycieczki. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczeń biur podróży można kierować Federacji Konsumentów lub do miejskich rzeczników konsumentów. Adresy i numery telefonów można znaleźć na stronie internetowej UOKiK.

Obowiązki wobec turystów przebywających na urlopach w Egipcie
W przypadku zagrożenia zamieszkami w miejscu pobytu turystów biuro musi zadbać o ich bezpieczeństwo i zapewnić: wcześniejszy wyjazd, opiekę przedstawiciela oraz nocleg i wyżywienie na czas pobytu w Egipcie (niekoniecznie w tym samym standardzie, co zakupiony przez klienta).

Koszty odwołanych wycieczek spadną na klientów
Trwający wciąż kryzys w Egipcie nie pozostanie bez wpływu na ceny ofert turystycznych. Ja przyznał prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak, biura nie mają już rezerw finansowych, bo te wyczerpały się w ubiegłym roku,w związku z kryzysem islandzkim.

Na dzień dzisiejszy biura starają się wypełnić swoje obowiązki wobec turystów i nie komentują ponoszonych przy tym kosztów, ale w kuluarach już mówi się, że w nadchodzącym sezonie wycieczki będą droższe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com