TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-04-19 - Pierwsza poważna decyzja przed nowym prezesem LOT

Okęcie staje się za małe dla LOT-u. Z tego powodu spółka rozgląda się za nową lokalizacja bazy. Wszystkie regionalne lotniska chcą ją mieć u siebie.

reklama


Wybór nowej bazy dla PLL LO może być pierwszą decyzją nowego prezes PLL LOT Piotr Siennicki . Jak na razie przewoźnik szuka odpowiedniej lokalizacji, która spełniałaby jego oczekiwania i potrzeby. - Rozwijamy się, uruchamiamy nowe połączenia, chcemy być ekspansywni i zamierzamy wzmocnić pozycję tam, gdzie potencjalnie może być wielu pasażerów - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik PLL LOT. - Ostateczna decyzja zależy od planów nowego szefa spółki, który zaczyna zgłębiać jej problemy- podkreśla Chorzowski.

LOT posiada łącznie z samolotami spółki zależnej Centralwings 60 maszyn. W 2008 roku ilość ta ma się powiększyć o 8 zamówionych transatlantyckich boeingów 787 Dreamliner. Zlokalizowanie bazy poza Warszawą wiąże się z przeniesieniem tam, co najmniej kilku używanych samolotów i ich obsługi, ale także z lepszym ich wykorzystaniem, czyli zmniejszeniem kosztów i uruchomieniem nowych połączeń. Z tego powodu o przychylność LOT rywalizują największe regionalne lotniska w kraju.

Obecnie mówi się, iż największe szansę na bycie przyszłą bazą PLL LOT ma Wrocław i Poznań. Wrocław ze względu na dobrą lokalizację w Polsce (dzięki autostradzie i położeniu w Europie na linii Wschód - Zachód oraz wielkim planom rozwojowym), Poznań zaś dlatego, że jest siedzibą międzynarodowych targów.

- Rozmowy trwają i w grę wchodzi, co najmniej kilka możliwych lotnisk w kraju. Największe szanse mają porty w uprzemysłowionych regionach, np.: Katowice z pobliskimi fabrykami Fiata i Opla, Wrocław, gdzie ulokowały się m.in. Toyota i Whirlpool, czy Poznań, bo to siedziba międzynarodowych targów, w dodatku dobrze skomunikowana ze stolicą- podkreśla Leszek Chorzowski.

LOT tymczasem poza szukaniem miejsca na nową bazę, musi zająć się zatrzymaniem spadających udziałów w rynku. W 2006 roku zmniejszyły się one z 44% do 33,6%. Wspólnie z Centralwings było to 41,1%, czyli o 7,5% mniej niż w roku 2005. Jednakże liczba pasażerów nieznacznie wzrosła o 4,4% dochodząc do pozycji 4,7 milionów.











Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com