TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-10-23 - Podróże TV zmieniły właściciela

1,5 mln zł - to kwota jaką przeznaczył Capital Partners na kupno stacji Podróże TV. Przypomnijmy, że wcześniej firma zainwestowała w Superstację.

reklama


Firma Capital Partners, która zawarła umowę sprzedaży 100 proc. udziałów PTV Production, współpracuje z takimi placówkami jak: Dom Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow (850 udziałów) i Worldwide Management LLC (150 udziałów). Capital Partners za 1 tys. nabył udziały, które miały wartość nominalną 50 zł każdy, za łączną kwotę 1,5 mln zł. Nabyte aktywa finansowane pochodzą ze środków własnych, zakomunikował Capital Partners, który określił inwestycję w PTV Production - jako krótkoterminową lokatą kapitałową.

Capital Partners poinformował, że w piątek Zgromadzenie Wspólników PTV Production podjęło decyzję, która zakłada podwyższenie kapitału zakładowego spółki do kwoty 500 tys. zł. poprzez utworzenie 9 tys. udziałów, które w całości zostaną objęte przez Capital Partners.

PTV Production Sp. z o.o. została powołana do produkcji, jak i obsługi technicznej programu telewizyjnego noszącego nazwę Podróże TV, jak również do obsługi sprzedaży agencyjnej oferty turystycznej operatorów na polskim rynku poprzez Call Center. - Capital Partners S.A. zamierza zbudować silny kanał tematyczny i wykorzystać go jako skuteczny kanał dystrybucji produktów i usług związanych z branżą turystyczną - mówi komunikat spółki.

Podróże TV przestały nadawać kilka dni temu. Powód? Upadłość biura podróży Open Travel Group. - Program Podróże TV był pasmem tematycznym powołanym przez PTV SA jako kanał pozwalający na sprzedaż pakietów wakacyjnych dla polskich turystów. W sytuacji wstrzymania organizacji pakietów wakacyjnych przez współpracujące biuro Open Travel, dalsza emisja programu nie znajdowała uzasadnienia ekonomicznego - poinformował wówczas w oświadczeniu zarząd PTV SA.

Jeszcze w listopadzie stacja ma rozpocząć ponownie nadawanie. Program Podróże TV specjalizuje się w nadawaniu sponsorowanych odcinków dla turystów (tzw. travelshopping), działał od kwietnia 2003 roku. Był obecny na większości platform telewizji cyfrowej, jak również w wielu sieciach kablowych w Polsce.

Capital Partners jest właścicielem również Superstacji. Przypomnijmy, iż w połowie września fundusz Capital Partners zawarł porozumienie z Superstacją, w efekcie objął 30 proc. kapitału tej telewizji. Giełdowa spółka jest w stanie zainwestować w tę medialną spółkę, nie więcej niż 10 mln zł. Pomysłodawcą Superstacji jest Ryszard Krajewski, który na warszawskiej Pradze jest posiadaczem własnego studia telewizyjnego.

Superstacja ma być elektronicznym odpowiednikiem dzienników o charakterze "Super Expressu" czy "Faktu". Jest to telewizyjny tabloid, który zawiera elementy publicystyki, sportu oraz poradnictwa. W zamierzeniu kanał ma dostarczyć mase informacji, ich komentarzy oraz prezentowanie porad z różnych dziedzin życia. Kanał będzie płatny i dystrybuowany drogą satelitarną bądź kablową. Podstawowym źródłem dochodu będą tu pieniądze od operatorów kablowych, jak i reklama. Telewizja będzie przyciągać widzów tanią sensacją, jednakże ramówka będzie stylizowana na tą z TVN24. Superstacja miała początkowo wystartować od 1 września, jednak przedłużyły się rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Prowadzono nieudane negocjacje m. in. z ITI oraz z Polsatem. Telewizyjny tabloid koncesję otrzymał w połowie lipca i od tego czasu ma trzy miesiące na wystartowanie. Aktualnie trwa tzw. emisja testowa.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com