TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-02-15 - Nowy prezes PLL LOT nie ma poparcia Ministerstwa Skarbu

Minister skarbu nie zaakceptował nowego prezesa LOT, którym został Marek Mazur. Będzie starał się o jego odwołanie. Natomiast KGHM nie zamierza ulec presji skarbu i wycofuje się z planów kupienia akcji spółki.

reklama


KGHM Polska Miedź nie chce kupować akcji linii lotniczych PLL LOT. Wcześniejszym pogłoskom na ten temat kategorycznie zaprzeczył Krzysztof Skóra, prezes KGHM. Podkreślił - Nie pracujemy nad projektem LOT, nie bierzemy pod uwagę takiej inwestycji.

Media informowały, że Ministerstwo Skarbu rozważa zakup przez KGHM od syndyka upadłych linii Swissair, dawnego inwestora w LOT, 25% akcji przewoźnika.

Obecnie Ministerstwo Skarbu zajęte jest innymi sprawami niż ratowanie LOT-u. Zaraz po wyborze na szefa zarządu linii Marka Mazura, którego kandydaturę popierali pracownicy LOT-u, Ministerstwo Skarbu wszystkie siły skupiło na jego odwołaniu. Według resortu najlepszym kandydatem jest Tomasz Dembski, który zajmuje od listopada stanowisko p.o. prezesa i jest w konflikcie z pracownikami linii.

MSP poinformowało w komunikacie - Marka Mazura nie było na krótkiej liście kandydatów, z których rada nadzorcza miała wybrać prezesa LOT. To mogło być złamanie zasad konkursu i prawa.

Według ekspertów, LOT powoli, lecz nieuchronnie zmierza do pogorszenia sytuacji finansowej. Adrian Furgalski, ekspert Grupy Doradców Gospodarczych Tor uważa - Dwa lata bez strategii, polityki zarządzania i będzie po firmie. To klincz, z którego wyjściem mógłby być apolityczny konkurs, ale to jest mrzonka.

Rząd ma własny sposób na wprowadzenie porządku w liniach lotniczych. Zamierza zmienić prawo w ten sposób, aby walne zgromadzenie akcjonariuszy, a nie rada nadzorcza, powoływało i odwoływało prezesa zarządu w państwowych firmach. Obecnie skarb państwa kontroluje 68% akcji LOT-u, natomiast 7% należy do pracowników linii.

Furgalski podkreśla - LOT to jedna z nielicznych narodowych linii lotniczych kontrolowanych przez państwo w tej części Europy. Pasażer jej braku nie odczuje, bo lukę błyskawicznie wypełnią sprawni, tańsi konkurenci z zagranicy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com