TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-03-17 - Szkolenia pobudzają rozwój usług konferencyjnych

Dynamiczna ewolucja rynku szkoleniowego, przyczyniła się do rozwoju usług konferencyjnych w hotelach i centrach konferencyjnych. Firmy szkoleniowe dokonując wyboru obiektu, zwracają szczególną uwagę na wyposażenie.

reklama


W ciągu kilku ostatnich lat, firmy szkoleniowe, cieszą się systematycznym wzrostem przychodów. - Dobre rezultaty wynikają z poprawiającej się koniunktury gospodarczej i tym samym z rosnącego zapotrzebowania na wyszkolonych pracowników - oświadczyła Justyna Galikowska, szef marketingu i sprzedaży w Centrum Kongresowo-Szkoleniowym Magellan. Duże znaczenie mają także działania konsolidacyjne firm szkoleniowych oraz tworzenie dużych organizmów zdolnych przygotować duże, ogólnopolskie projekty szkoleniowe (m.in. refundowane ze środków EFS). - Organizowanie coraz większej liczby szkoleń lokalnych i ogólnopolskich jest czynnikiem stymulującym rozwój całego rynku konferencyjnego, pozytywnie wpływa też na rozwój tych usług w hotelach i centrach konferencyjnych, dysponujących coraz nowocześniejszym wyposażeniem - poinformowała Gawlikowska.

Wg Pani Justyny, na dostawców usług szkoleniowo-konferencyjnych dla przedsiębiorstw w Polsce, czekają duże wyzwania, gdyż wraz z rosnącym poziomem świadomości, rodzi się konieczność korzystania z projektów szkoleniowych i firm zewnętrznych - jako wykonawców tych projektów. Szybko rosnący poziom wymagań w stosunku do firm i obiektów szkoleniowych, powoduje, iż przedsiębiorstwa coraz dokładniej same potrafią diagnozować swoje potrzeby szkoleniowe. Rosnąca liczba szkoleń, a tym samym ich popularność, zwiększa oczywiście popyt na rozbudowane pod tym względem bazy noclegowej i konferencyjnej. - Nie sposób osiągnąć dobrej sprzedaży w hotelach bez atrakcyjnej oferty adresowanej do biznesu. Z kolei trudno ją przygotować, gdy hotele nie mają odpowiedniej infrastruktury, sal konferencyjnych, rzutników multimedialnych, sprzętu komputerowego, szybkich łączy internetowych, a także dobrego połączenia komunikacyjnego z lotniskami i innymi szlakami komunikacyjnymi - wyjaśnił Jean-Philippe Savoye, prezes zarządu Grupy Orbis.

Decydując się na wybór ośrodka szkoleniowego, firmy zwracają uwagę na kompleksowość i spójność oferty. Preferowane są duże obiekty, przystosowane do przyjęcia kilku mniejszych grup lub jednej większej. Z reguły, podstawowy pakiet powinien obejmować: wyżywienie, wynajem sali, nocleg, przerwę kawową, obsługę techniczną itd. Nie mniej ważna jest także jakość obsługi klienta - elastyczny personel, odpowiadający na zgłaszane przez gości potrzeby. Niezbędnikiem obiektu konferencyjnego, jest także profesjonalne wyposażenie sal w sprzęt audiowizualny. Firmy szkoleniowe, często przywiązują także wagę do części rekreacyjnej hotelu (odnowa biologiczna, instytut SPA& Wellness, propozycje integracyjne dla uczestników szkolenia). Nie mniej ważnym czynnikiem decydującym o wyborze obiektu, jest położenie ośrodka konferencyjnego - atrakcyjność przyrodnicza i historyczna miejsca, a także dobra komunikacja.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com