TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W 2005 roku do specjalnie powołanej do tego celu komisji Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trafiło 231 skarg od pasażerów linii lotniczych - poinformował w środę przedstawiciel ULC.
reklama
Składane przez klientów skargo dotyczyły w znacznej mierze odwoływania lotów, znaczących opóźnień i odmowy przyjęcia na pokład. ULC aż 60% skarg rozpatrzyło na korzyść pasażerów.
Rozpatrywaniem skarg klientów zajmuje się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego specjalna jednostka - Komisja Ochrony Praw Pasażerów. Klient ma prawo złożyć skargę na przewoźnika do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do skargi poszkodowany pasażer powinien załączyć:
- kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika,
- kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację,
- kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
W przypadku gdy szkoda rzeczywiście wystąpiła, pasażerowi przysługuje również prawo do dochodzenia odszkodowania przed sądem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami