TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-11-09 - Lódzki Lublinek Lotniskiem Użytku Publicznego

Lotnisko w Łodzi im. Władysława Reymonta 10 listopada otrzyma Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego, który zostanie nadany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

reklama


- Certyfikat to ważny element zachęcający przewoźników do latania z Łodzi - mówi Miłosz Wika, rzecznik portu. Dzięki temu lotnisko uzyskało opinie bezpiecznego, sprawnego i ekonomicznie działającego.

Z wręczeniem certyfikatu związana jest także rozbudowa pasa startowego o długości 2,5 km, która zostanie zakończona w tym roku. Mimo nieutwardzonego jeszcze pobocza, lądują już na nim samoloty. Po zakończeniu prac pas będzie dostępny wszystkich samolotów średniego zasięgu, z pełnym obciążeniem paliwa. Istnieją szanse na pojawienie się także samolotów do Izraela. Władze w Łodzi liczą także na czartery latające do niemal całego Basenu Morza Śródziemnego.

Obecnie z Łodzi kursuje Ryanair (do Londynu, Nottingham i Dublina, a bilety sprzedaje już także na Shannon). A już w lutym będzie można lecieć z Łodzi do Rzymu i Paryża liniami Centralwings.

Jednak certyfikat, to nie koniec prac na łódzkim lotnisku. Nowego ustawienia wymaga system nawigacji, którego dokonać może samolot oblatywacz, Kolorowa maszyna, która będzie w Łodzi w następnym tygodniu - My jesteśmy gotowi, jak tylko dopisze pogoda, być może samolot ustawi ILS jeszcze w tym tygodniu - mówi Wojciech Łaszkiewicz, pełnomocnik prezydenta ds. uruchamiania nowych połączeń.

Przez niesprawny ILS odwołanych było 5 lotów do Londynu, Nottingham i Dublina, - W takich przypadkach linie rezerwują miejsca w kolejnych lotach. Ale gdy wypadnie z trasy samolot z ponad 180 pasażerami, na wolny rejs trzeba czekać tydzień lub dwa. Mój pracodawca w Londynie nie ma tyle czasu - denerwuje się młody chłopak, który zdecydował się jechać do Anglii autokarem.

- Gdyby rozbudowa była latem, samoloty lądowałyby bez ILS. Wtedy nie byłoby problemu - zauważają czytelnicy.

Pieniądze na rozbudowę uzyskano z budżetu państwa. - Długo czekaliśmy na decyzję z Warszawy. Musieliśmy dostać zgodę na wydatkowanie zapisanych 25 mln zł - przypomina Leszek Krawczyk, prezes portu.

Przekazanie tej kwoty było rozpatrywane przez trzy miesiące przez ministerstwa finansów, rozwoju regionalnego i transportu. - Zaczęliśmy prace najwcześniej, jak mogliśmy - dodaje prezes Krawczyk.

Jeszcze w tym roku ma być przygotowany projekt trzeciego terminalu, zdolnego do obsługi czterech samolotów jednocześnie. Jego koszt to 100 milionów złotych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com