TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Departament Turystyki opublikował komunikat, w którym napisał o obowiązkach biur podróży w sytuacjach nadzwyczajnych, jaką był np. wybuch islandzkiego wulkanu.
reklama
MSiT podało, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.
Gdy dojdzie do sytuacji, gdy klienci biur podróży nie mogą powrócić do kraju z wycieczki, biuro podróży powinno zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela oraz zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do kraju. Turysta w takim przypadku nie może być obciążany kosztami.
W przypadku, gdy w których turyści jeszcze nie wyjechali, organizator turystyki powinien niezwłocznie poinformować swoich klientów o konieczności zmiany istotnych warunków umowy. Powinien przedstawić także klientom ich podstawowe prawa. Pierwszym jest możliwość uczestniczenia w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie (chyba, że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie). Po drugie klient może żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych wpłat.
Przepisy ustawy o usługach turystycznych głoszą też, że klientom biur podróży nie przysługuje odszkodowanie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez organizatora turystyki, gdy to niewykonanie lub nienależyte wykonanie było skutkiem siły wyższej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami