TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-04-23 - Obowiązki biur podróży w sytuacjach wystąpienia siły wyższej

Departament Turystyki opublikował komunikat, w którym napisał o obowiązkach biur podróży w sytuacjach nadzwyczajnych, jaką był np. wybuch islandzkiego wulkanu.

reklama


MSiT podało, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.

Gdy dojdzie do sytuacji, gdy klienci biur podróży nie mogą powrócić do kraju z wycieczki, biuro podróży powinno zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela oraz zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do kraju. Turysta w takim przypadku nie może być obciążany kosztami.

W przypadku, gdy w których turyści jeszcze nie wyjechali, organizator turystyki powinien niezwłocznie poinformować swoich klientów o konieczności zmiany istotnych warunków umowy. Powinien przedstawić także klientom ich podstawowe prawa. Pierwszym jest możliwość uczestniczenia w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie (chyba, że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie). Po drugie klient może żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych wpłat.

Przepisy ustawy o usługach turystycznych głoszą też, że klientom biur podróży nie przysługuje odszkodowanie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez organizatora turystyki, gdy to niewykonanie lub nienależyte wykonanie było skutkiem siły wyższej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com