TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-04-26 - Czarne chmury nad Orbisem?

Orbis osiągnął w ostatnim roku nie najlepsze wyniki w zarządzaniu hotelami sieci Accor. Podczas gdy Hekon (prowadził hotele poprzednio) notował średnią frekwencję w swoich obiektach na poziomie 51 proc. - Orbisowi udało się zapełnić pokoje jedynie w 44 procentach (na koniec 2003 r. średnia frekwencja wyniosła 50,8 proc). Międzynarodowa agencja ratingowa Fitch Ratings we wrześniu ub.r. obniżyła z "A-" do "BBB+" krajowy rating długoterminowy Orbisu.

reklama


Największy polski operator turystyczny przed 10 laty zbudował sieć dystrybucyjną opartą o system franszyzy. Umowy wygasły w tym roku a Orbis ich nie przedłużył. Prezes zarządu Orbis Travel, Grzegorz Prądzyński uważa, że sieć franszyzowa nie sprawdziła się w sprzedaży usług turystycznych. Tymczasem Biuro Podróży TUI właśnie w oparciu o franszyzę rozbudowuje swoją sieć dystrybucji - czyni to z powodzeniem. Także hotele marki Accor dzierżawione są w ramach franszyzy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com