TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-04 - LOT nie zadbał o swoich pasażerów

Rzecznik Praw Obywatelskich zarzucił liniom lotniczym PLL LOT, że nie dopełniły swoich obowiązków wobec pasażerów. Urząd Lotnictwa Cywilnego bada tę sprawę. PLL LOT zajmie stanowisko po zapoznaniu się z zarzutami.

reklama


Sprawa dotyczy dwóch popołudniowych lotów z Moskwy do Warszawy 30 listopada ubiegłego roku, które zostały odwołane lub znacznie opóźnione. Rzecznik Praw Obywatelskich zaznaczył, że przewoźnik w tym przypadku nie dopełnił między innymi obowiązków informacyjnych przewidzianych dla takich sytuacji.

Pasażerom nie została zapewniona stosowna opieka, nie zorganizowano im noclegu. Podróżni tranzytowi musieli nocować na lotnisku, natomiast pasażerowie, którzy posiadali wizy zostali zobowiązani do opuszczenia lotniska oraz znalezienia noclegu na własną rękę. Jednak RPO w piśmie do prezesa ULC podkreśla, że przewoźnik w takiej sytuacji ma obowiązek bezpłatnego zakwaterowania swoich klientów w hotelu.

Tylko część podróżnych została skierowana do odbioru talonów na kolację, kiedy to talony przysługiwały połowie pasażerów. Zgodnie z obowiązującym prawem, pasażerowie powinni otrzymać bezpłatne posiłki i napoje w ilościach odpowiednich do czasu oczekiwania.

W przypadku obu lotów wystąpiły też problemy z bagażami niektórych pasażerów. Bagaże zostały otworzone oraz pozbawione zawartości, natomiast część pasażerów została w ogóle pozbawiona części swoich bagaży, o czym właściciele dowiedzieli się dopiero w Polsce przy ich odbiorze.

Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT tłumaczył, że 30 listopada lotnisko w Moskwie zostało sparaliżowane przez śnieżycę, która uniemożliwiła wykonywanie jakichkolwiek operacji. Dodał - Spowodowało to opóźnienia w przylotach i odlotach samolotów. Zaznaczył też, że LOT zajmie stanowisko w tej sprawie dopiero po dokładnym zapoznaniu się z zarzutami.

Natomiast Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy ULC poinformowała, że sprawa jest obecnie badana przez Urząd na podstawie skarg, które wpłynęły od pasażerów. Jeżeli zarzuty zostaną potwierdzone, prezes ULC może nałożyć na przewoźnika karę pieniężną.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com