TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-05-28 - W 2006 roku nie będzie czym latać

Park samolotów pozostających własnością rosyjskich przewoźników w 2006 roku zmaleje prawie o połowę. Według danych Głównego Inspektoratu Lotnictwa Cywilnego Federacji Rosyjskiej w lecie 2003 roku zdatnych do latania było w Rosji 1450 pasażerskich samolotów.

reklama


Zgodnie z prognozami Inspektoratu na rok 2006 ilość floty, zmniejszy się o 45%, a w roku 2015 praktycznie wszystkie aktualnie eksploatowane samoloty pasażerskie będą niezdatne do pracy. Równocześnie w Europie w 2006 roku wejdą w życie nowe przepisy o dotyczące obniżania poziomu hałasu zewnętrznego wytwarzanego przez samoloty, oraz ekologii, co spowoduje, że nawet te maszyny, które pozostaną, nie będą mogły realizować niektórych kursów.

Aktualnie rosyjscy przewoźnicy nie mają środków na zakup nowych samolotów. Średnia cena jednej maszyny to 25 milionów dolarów - kwota ta przekracza możliwości finansowe większości rosyjskich linii lotniczych. Przewoźnicy nie biorą też pod uwagę leasingu maszyn - ze względu na za wysokie oprocentowanie (nie mniej niż 12%) i zbyt krótki okres leasingu (5-7 lat).

Jednocześnie popyt na bilety lotnicze w Federacji Rosyjskiej ciągle rośnie - i to zarówno w sferze przelotów krajowych, jak i zagranicznych. Zdaniem ekspertów, już w przyszłym roku znacznie przewyższy on podaż, co może spowodować, iż przy kasach biletowych pojawią się dawno zapomniane kolejki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com