TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-06-23 - Oblężenie Krakowa przez 400 Chińczyków

- Za kilka lat Kraków będzie mieć swoje China Town - zapewniał Xing-Li, jeden z przedstawicieli największej w historii oficjalnej delegacji z Chin w Polsce, która przyjechała do Krakowa na zaproszenie producenta polskiej wódki.

reklama


- Pochodzą z wielkich miast, są wykształceni, świetnie mówią po angielsku. Po tej wizycie staną się ambasadorami polskiej kultury, naszego sposobu bycia i... wódki. Chcemy zapoznać ich z tradycją jej picia i naszym krajem jako kolebką wódki na świecie - wyjaśnił Andrzej Szumowski, wiceprezydent firmy, który poinformował, że polskie zabytki wywierają na gościach wielkie wrażenie. - Są zachwyceni Wieliczką. Kraków to dla nich perełka - dodał.

- Jesteśmy szczęśliwi, że tu jesteśmy. Polacy dużo opowiadali nam o Krakowie - oświadczyła Yun-Ping, która na pytanie jak polski alkohol smakuje chińskim podniebieniom, odpowiedziała, że butelka 0,75 l Wyborowej kosztuje u nich 15 euro i kupują ją wyłącznie przedstawiciele 100-milionowej warstwy zamożnych, natomiast reszta (miliard dwieście milionów ludzi)- o tej wódce może tylko pomarzyć. Rocznie w Chinach sprzedaje się jej ok. 300 tys. litrów. W przyszłym roku planuje się wysłać aż 450 tys. litrów.

- Nie po to otwieramy się na świat, żeby w Krakowie nie było China Town - oznajmił z uśmiechem jeden z uczestników, który dodał, iż znajomi Polacy wspominali mu o otwarciu w Krakowie promującego język i kulturę Chin Instytutu Konfucjusza.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com