TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-15 - Biura podróży łamią ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

Nie wszystkie biura podróży przestrzegają nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Przekonali się o tym między innymi ci, którzy dali się skusić na niezwykle tanią wycieczkę do Dubaju.

reklama


Jedno z biur podróży zamieściło w gazecie reklamę tygodniowej wycieczki do Dubaju za 999 zł. Klienci, dzwoniący w tej sprawie do kieleckiego biura firmy dowiadywali się jednak, że oferta jest już nieaktualna, a nawet gdyby były jeszcze wolne miejsca, to rzeczywisty koszt wycieczki jest o 1,2 tys. zł wyższy od deklarowanego w reklamie, ponieważ do ceny organizator dolicza dodatkowe opłaty, m.in. lotniskowe. Pracownicy biura podróży nie ukrywają, że podanie niższej ceny sprawia, że klienci częściej dzwonią do biura. W ofercie reklamowej były wycieczki w jeszcze niższych cenach, m.in. 690 zł za 7 dni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w hotelu dwugwiazdkowym, z dwoma posiłkami. Oburzenie klientów jest tym większe, że od dwóch tygodni obowiązuje nowa ustawa, zakazująca wprowadzania klientów w błąd.

Według Dariusza Pyka, miejskiego rzecznika praw konsumentów w Kielcach, biuro, które oferuje wycieczkę do Dubaju ewidentnie łamie nową ustawę. - Zakazuje ona świadomego wprowadzania konsumenta w błąd, a w tym wypadku mamy z tym do czynienia - wyjaśnia Pyk, dodając, że każdy, kto znalazł się w takiej sytuacji, może złożyć pozew sądowy, domagając się odszkodowania za wprowadzenie w błąd. - W takim wypadku sprawa wydaje się być wygrana przez klienta.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com