TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Pomimo zauważalnego na świecie spowolnienia gospodarczego, a także prognoz, które przewidują trudniejszy rok dla branży turystycznej, Interferie SA - hotelarska spółka giełdowa zanotowała w dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku bardzo dobre wyniki sprzedaży. W porównaniu z rokiem 2008 frekwencja w obiektach należących do spółki była o blisko połowę wyższa, a to przełożyło się również na wyższe o prawie 1,5 mln złotych przychody ze sprzedaży.
reklama
Jak powiedział Wojciech Kudera, prezes Interferie SA, nigdy wcześniej w historii spółki nie odnotowano tak dobrego otwarcia roku. Sezon zimowy jest dla firmy zazwyczaj sezonem słabszym porównując go z latem, bowiem większość jej obiektów noclegowych zlokalizowana jest nad Bałtykiem.
Frekwencja w obiektach, które należą do spółki Interferie SA sięgnęła w styczniu oraz lutym 2009 roku 51,6 proc. To oznacza wzrost blisko o 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy obłożenie wynosiło 35,8 proc. Choć w wyniku zbycia Sławy w czerwcu 2008 oraz Górniczej Strzechy we wrześniu 2008 zmniejszeniu uległa liczba pokoi, z 1113 do 989 pokoi we wszystkich obiektach Interferii SA, należące do spółki ośrodki sprzedały w trakcie dwóch pierwszych miesięcy bieżącego roku o 26 proc. więcej pokojonocy. W roku 2008 roku ta liczba wynosiła 23 881, zaś w 2009 roku było to już 30 094 pokojonocy.
Jednocześnie wzrost sprzedanych pokojonocy przełożył się na wyższe przychody ze sprzedaży. W tym roku wynik jest o blisko 1,5 mln złotych wyższy od tego w zeszłym roku (to odpowiednio 5 mln 739 tys. złotych, porównując ze wcześniejszymi 4 mln 302 tys. złotych). Dzięki wysokiej sprzedaży oraz wyższej średniej cenie za pokój (ADR) i średniemu przychodowi z jednego pokoju (RevPAR), spółka Interferie SA ma o wiele lepszy wynik na sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008: za styczeń i luty 2009 roku strata wyniosła 110 tys. złotych przy 674 tys. złotych straty w roku 2008.
Porównanie wyników ze sprzedaży w dwóch pierwszych miesiącach w latach 2007-2009:
Wzrost liczby klientów w ośrodkach Interferii SA to efekt m.in. skutecznego wykorzystania władz spółki oraz dyrektorów ośrodków, zmiennego kalendarza ferii zimowych w Polsce, a także w Niemczech. Decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w Polsce, przerwa zimowa trwała łącznie od 19 stycznia do 1 marca, natomiast nasi sąsiedzi zaplanowali ferie na okres trzech tygodni lutego. Mało tego, firma postanowiła przygotować atrakcyjne pakiety wypoczynkowe oraz usługowe, a także przeprowadziła akcję promocyjną, która jest skierowana do klientów indywidualnych. Na dobre wyniki miała również wpływ realizacja kontraktów, które zostały zawarte w ostatnim kwartale roku 2008, m.in. z kontrahentami z Niemiec, a także z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Znaczna poprawa wyniku jest ponadto rezultatem zakrojonych na dużą skalę działań, podjętych przez obecny zarząd w trakcie ostatnich miesięcy, w tym m.in. konsekwentnie realizowanego programu dotyczącego optymalizacji kosztów. Polega on m. in. na wdrożeniu w życie systemu centralizacji polityki zakupowej oraz kontroli kosztów dzięki elektronicznemu systemowi wspomagania zakupów, a także renegocjacjach umów z dostawcami.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami