TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-02-10 - Witryny turystyczne a obsługa klienta

W ostatnich czasach coraz więcej klientów zyskują sobie witryny internetowe, w których można kupić wczasy i różne imprezy turystyczne. Dotyczy to zarówno Europy jak i Polski. Niestety wg przeprowadzonych ostatnio badań, na najbardziej rozwiniętym pod tym względem rynku, firmy te niezbyt dobrze traktują swoich klientów - często nie odpowiadają na ich zapytania i dowolnie dysponują powierzonymi sobie danymi osobowymi.

reklama


Wspomniane badania przeprowadziła bostońska organizacja - The Customer Respect Group (CRG). Wyniki mówią same za siebie. 25% witryn objętych testem nie odpowiedziało na zapytania klientów, a 33% odpowiedziało dopiero po ponad 24 godzinach od otrzymanego zapytania.

Nie najlepiej jest także, jeśli chodzi o prywatność klientów witryn turystycznych. 28% z nich obraca danymi konsumentów bez ich zgody, a 10% w ogóle nie wyjaśnia, jak zamierza z tymi danymi się obchodzić. Szczególnie kiepsko wypadają pod tym względem linie lotnicze.

Pomimo takich wyników, branża turystyczna i tak nie wypada najgorzej w ocenie CRG. Organizacja ta sprawdziła podejście do klienta w różnych branżach i podała wyniki w skali o 1 do 10, gdzie dziesięć to najlepsza ocena. Branża turystyczna otrzymała 6,8 punktu i jest to powyżej średniej, która wynosi 5,9 pkt.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com