TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
12 czerwca 2010 roku odbyła się pierwsza w historii Industriada, czyli Święto Szlaku Zabytków Techniki. W 40 miejscach na terenie 23 miast województwa śląskiego celebrowano przemysłową historię regionu.
reklama
Jak donoszą regionalne media, mieszkańców Śląskiego ogarnęło radosne szaleństwo na punkcie zabytków techniki. Blisko 30 tysięcy uczestników i niespotykana w historii ilość równoległych atrakcji to potwierdzenie, że event promujący produkt turystyczny zyskał w Polsce nowy wymiar.
Wśród industriadowych atrakcji każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Od wczesnych godzin porannych czynne były wystawy, można było wziąć udział w warsztatach, grach fabularnych i konkursach sportowych. Obiekty udostępniły swoje maszyny i urządzenia do niecodziennych eksperymentów, jak strzelanie do tarczy przy użyciu pompy wodnej czy wydmuchiwanie największego kieliszka, szukanie skarbów w zakamarkach robotniczych osiedli. Uśmiech i ciekawość mieszały się z pełnym zachwytu zaskoczeniem tym, jak fascynujące może być industrialne dziedzictwo.
W Bytomiu w monumentalnej hali Elektrociepłowni Szombierki "wystawiono" wideooperę "Indeks metali". Niemalże równolegle w Gliwicach na specjalnej instalacji wkomponowanej w przestrzeń wokół wieży Radiostacji grał Marek Biliński. Z kolei w zabrzańskiej zabytkowej kopani Guido na początek wieczoru swój koncert zagrała "Kapela ze Wsi Warszawa", a następnie zaprezentowano happening muzyczny Chopin. Na poziomie: Chopinowskie impresje skrócił nieco deszcz, który nieco później przeszedł w burzę, aby wraz z wizualizacjami stanowić fantastyczne tło dla widowiska plenerowego Carla Orffa "Carmina Burana". Majestatyczne "O Fortuna" było cudownym epilogiem dla tego dnia, bo taki Szlak i takie Święto to prawdziwy dar losu.
W najróżniejszych aktywnościach udział wzięło ponad 28 000 osób, zarówno mieszkańców województwa, tych najbliższych z sąsiedztwa jak i najdalszych krańców, ale także przybyłych z całego kraju wielbicieli turystyki industrialnej.
Kampania promocyjna obejmująca media miejskie, reklamy prasowe i spoty radiowe wsparta była działaniami z zakresu marketingu bezpośredniego. Od 7-go czerwca na ulicach miast województwa pojawiły się tajemnicze Zoboty, które wskazywały drogę do obiektów na Szlaku Zabytków Techniki, z kolei przez trzy ostatnie dni Zoboty ujawniły, że przybyły do Śląskiego z powodu Industriady. Zoboty po prostu uwiodły mieszkańców Śląskiego, o czym świadczyć mogą entuzjastyczne komentarze na internetowych forach.Dodatkowo zapraszały do udziału w konkursie budowania Zobotów w trakcie Industriady (zbudowano w sumie prawdziwą armię zobotów z kartonu, styropianu i klocków).
Industriada jest częścią III regionalnej kampanii promującej atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego, której drugi etap, promujący Szlak Zabytków Techniki, ruszył 15-go czerwca 2010.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami