TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Paweł Przewoźnik, prezes toruńskiego biura podróży Open Travel zapewnił, że zrobią wszystko, aby pomóc kilkuset swoim klientom w powrocie do Polski. Dodał - Jest nam bardzo przykro z powodu tej sytuacji, nie chowamy głowy w piasek. - czytamy w Gazecie Wyborczej.
reklama
Jednocześnie Przewoźnik zaznaczył, że nie zwlekał z powiadomieniem Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego o straceniu płynności finansowej.
Prezes Open Travel tłumaczy - Przewidzieć, że tak się stanie było bardzo trudno, bo spółka cały czas prowadziła negocjacje z poważnym inwestorem. Owszem, były przesłanki kłopotów, które mogą nas spotkać, ale gdybyśmy ogłosili to kilka tygodni wcześniej, to sytuacja byłaby jeszcze bardziej tragiczna i ucierpiałoby jeszcze więcej turystów.
Przewoźnik uważa, że marszałek województwa nie zareagował natychmiast na jego wiadomość. Wyznał - W środę o godzinie 15 zadzwoniliśmy do urzędu, zawiadamiając o utracie płynności finansowej. Jakaś pani powiedziała nam, że trwa zebranie zarządu województwa. Trzy godziny później wysłaliśmy faks, a marszałek nie zrobił nic do czwartku do południa. Uważam, że powinien zareagować natychmiast.
W czwartek, 26 lipca marszałek województwa kujawsko-pomorskiego wystąpił o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych dla Open Travel. Jednocześnie radomska filia Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. zapewniła, że pokryje wszystkie koszty związane z powrotem do Polski turystów, którzy już wyjechali na wycieczki oraz odda pieniądze tym, którzy wpłacili zaliczki lub całe kwoty za wycieczki, a jeszcze nie wyjechali.
Dodatkowo pod koniec września do kujawsko-pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego zaczęły napływać skargi na Biuro Podróży Open Travel S.A. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, marszałek województwa natychmiast zlecił kontrolę firmy. Kontrolerzy nie otrzymali oryginałów dokumentów związanych ze świadczeniem usług, dlatego też marszałek złożył do prokuratury wniosek o wszczęcie postępowania o podejrzenie możliwości wyrządzenia szkody klientom.
Według Pawła Przewoźnika na powrót do Polski czeka 700 turystów.
Wszyscy poszkodowani mogą zgłaszać się pod numerem telefonu 022 575 96 60.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami