TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Połowa z ponad 3 tys. wagonów należących do PKP Intercity wymaga modernizacji. Co ważne ich remonty mogą się opóźnić ponieważ firmy walczące o kontrakty blokują przetargi. Na ten cel spółka ma przeznaczyć w sumie ok. 40 mln zł.
reklama
Średni wiek taboru, który przewoźnik wykorzystuje do przewozu pasażerów, to blisko 25 lat. W tym roku 550 z ponad 3,1 tys. wagonów wymaga szybkiej naprawy ponieważ bez niej nie będą mogły one wyjechać na tory. Prawdopodobnie spółka nie zdąży ze wszystkimi remontami. Przetarg na naprawę 500 wagonów w ciągu dwóch lat został zablokowany na samym starcie. Protest zaczął nowosądecki Newag, który nie zgadza się z zapisami dokumentacji przetargowej. Właśnie z tego powodu PKP Intercity przesunął termin składania ofert o pięć tygodni.
To nie pierwsze takie utrudnienia - w 2009 r. wszystkie pięć przetargów zostało rozstrzygniętych już po czasie. Firmy blokowały zamówienie na naprawę 249 wagonów, a protesty i odwołania trwały osiem miesięcy. Z tego właśnie powodu Intercity miały jesienią kłopoty z krótkimi pociągami ponieważ nie mieścili się do nich wszyscy pasażerowie. Opóźnienia w tegorocznym przetargu mogą ponownie utrudnić przejazdy pociągami Intercity.
Jednak rzecznik przewoźnika Paweł Ney stwierdził - Nawet w samym szczycie przewozowym, wypadającym w wakacje, będziemy dysponowali kilkudziesięcioma wagonami w rezerwie. Chociaż w wakacje na tory wyjeżdża dodatkowo nawet 130 pociągów, zestawionych z co najmniej czterech wagonów jednak nawet ta rezerwa może nie wystarczyć w okresie zwiększonego ruchu w przejazdach kolejowych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami