TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-11-08 - Białystok: piwiarnia Warki zamiast restauracji Grodno

Po sławnej w latach 70 restauracji Grodno znajdującej się w Białymstoku przy ul. Sienkiewicza 28 pozostały tylko klucze do bram zaprzyjaźnionego miasta. Po 33 latach działalności lokal słynący z tradycyjnych polskich uciech - wódki i galarety skończył swoją działalność. Na jego miejscu została otwarta pierwsza w tym rejonie prawdziwa piwiarnia Warki, wprost żywcem wyjęta ze Śląska.

reklama


Piwiarnia Warki jest raczej przeznaczona do męskiej części turystów, lecz oczywiście nie jest zamknięta dla pań lubiących tego typu lokale. Piwiarnia, w przeciwieństwie do większości innych, które pod szyldem Warki pojawiają się obecnie w większych miastach Polski zachęca wystrojem. Czerwona cegła i bejcowane drewno są na ścianach przerywane tapetą z wycinków PRL-owskich gazet, co na pewno skusi wielu miłośników tego okresu. Na długich stołach, ustawionych w knajpce zmieści się niejeden sprzedawany tu litr piwa.

W Piwiarni Warki znajdują się również cztery plazmowe ekrany, dla wszystkich zapalonych kibiców. Jest to jedno z lepszych miejsc na spędzenie popołudnia oglądając mecz, przy lejących się strumieniami litrach piwa. Poza standardowymi rozrywkami, z których znane są takie lokale- bilardem, automatami do gier i strzałkami znajduje się jedyne w Białymstoku miejsce, gdzie można posłuchać rosyjskiej telewizji muzycznej- RuTv.

Niestety, mimo to, iż jest to markowa pijalnia Warki, piwo sprzedawane tutaj nie jest tańsze od tego sprzedawanego w innych lokalach piwnych. Bardziej opłaca się jednak kupowanie piwa na metry- wychodzi ono prawie dwa razy taniej, niż kupowane na sztuki. Oprócz Warki w barze można kupić również słone przekąski, kanapki oraz przysmaki prosto z grilla.

Współwłaścicielka Grodna, a obecnie współwłaścicielka Piwiarni Warki, Marzena Matys twierdzi, że zmiana charakteru lokalu miała służyć zmianie klienteli. Udało się to, z czego mogą cieszyć się właściciele restauracji podobnych do Grodna - dużo łatwiej klientom będzie zmienić lokal niż zmienić upodobania.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com