TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-08-01 - Problemy touroperatorów z agentami

Turystyka dziecięca i młodzieżowa w Federacji Rosyjskie rodzi najwięcej konfliktów podczas wzajemnej współpracy pomiędzy touroperatorami a agentami, sprzedającymi ich ofertę.

reklama

Dzieje się tak głownie ze względu na to fakt, iż finalny odbiorca produktu, jakim jest wycieczka jest najczęściej osobą niepełnoletnią, niedoświadczoną, przez co nie jest w stanie właściwie ocenić, czy otrzymała dokładnie taką usługę, jaką kupili rodzice.

Drugim istotnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie się ilości nieporozumień pomiędzy touroperatorami a agentami, jest zwiększony zakres odpowiedzialności, jaki dotyczy organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży.

Zdaniem touroperatorów konflikty przy dystrybucji imprez dla młodzieży i dzieci wynikają głownie z winy braku profesjonalizmu i nieodpowiedzialności agentów. Typowym tego przykładem są niedoinformowani lub błędnie poinformowani o szczegółach wycieczki rodzice, choć zdarzają się także przypadki przenoszenia (po sprzedaży imprezy przez agenta) na touroperatora obowiązku informowania klientów o wszelkich detalach np. agent zamiast powiedzieć klientowi, żeby w przypadku pytań lub wątpliwości dzwonił do niego, to daje klientowi nr telefonu touroperatora - przekładając w ten sposób obsługę posprzedażową na barki organizatora.

Zdaniem rosyjskich touroperatorów większości sytuacji konfliktowych można by uniknąć - np. poprzez konieczność przedłożenia kupującym do podpisania szczegółowego programu wycieczki i przekazywanie im po podpisaniu umowy kupna szczegółowych informacji o nabytej imprezie w formie ulotek.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com