TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-03-30 - Problemy w Terminalu nr 5 na Heathrow powodują odwoływanie lotów

Techniczne trudności z odprawą bagażu na oddanym właśnie do użytku Terminalu nr 5, najruchliwszego europejskiego lotniska Heathrow, zmusiły jednego z jego użytkowników - British Airways do odwołania 20 lotów. Trudności z odprawą tłumaczone są przez jednych "docieraniem się" nowego terminalu w warunkach operacyjnych, a przez innych "klątwą Heathrow".

reklama


Pomimo wielu lat planowania i kosztów szacowanych na 4,3 mld funtów, system odprawy bagażu przestał funkcjonować w godzinę po uruchomieniu terminalu. Niektórzy pasażerowie zirytowani trzygodzinnym czekaniem na bagaż odjechali z lotniska z pustymi rękoma, zostawiając nazwisko z adresem i prosząc personel o jego dosłanie.
Do ogólnej dezorientacji przyczyniło się również ok. 250 osób, które ubrane w czerwone koszulki z napisem "Stop dla ekspansji lotniska" protestowały przeciwko budowie nowego terminalu, zwiększającego natężenie ruchu lotniczego wokół brytyjskiej metropolii. Skargi pasażerów dotyczyły również niewystarczającego - ich zdaniem - oznakowania dojazdu do terminalu, trudności z opłaceniem parkingu a także zepsutych schodów ruchomych, które przez pół roku, aż do dnia otwarcia funkcjonowały bez zarzutu.

Terminal nr 5 oficjalnie otwarty przez Elżbietę II, to nowa baza British Airways. Ma on odciążyć pozostałe terminale, z których korzysta w sumie ok. 67 mln pasażerów rocznie. W ostatniej chwili przed otwarciem portu lotniczego wycofano się z kontrowersyjnego planu pobierania odcisków palców od pasażerów korzystających z tras krajowych, co wcześniej uzasadniano względami bezpieczeństwa. Swoje zastrzeżenia wyraził pełnomocnik rządu ds. ochrony danych osobowych. Zamiast tego pasażerowie są więc fotografowani.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com