TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-11-12 - Nareszcie więcej graczy na rynku lotów czarterowych w Polsce

Polscy przewoźnicy alarmują, że pojawia się coraz więcej obcych linii lotniczych, które przejmują ruch czarterowy w kraju. Polscy touroperatorzy oddychają z ulgą - nareszcie będzie zdrowa konkurencja w segmencie lotów czarterowych.

reklama


Po Eurocyprii, której Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zgodę na wykonywanie połączeń z Polski do krajów trzecich pojawiają się następni przewoźnicy.

Krzysztof Szymański, wiceprezes Primy Charter zaznaczył - Podobne pozwolenia uzyskały Cabo Verde z Wysp Zielonego Przylądka i Air Italy. Pierwsza może latać do krajów trzecich, a druga na Kubę i Dominikanę.

Katarzyna Krasnodębska tłumaczy, że Cabo Verde Airlines złożyły wniosek o otrzymanie pozwolenia ogólnego na wykonywanie nieregularnych przewozów handlowych pomiędzy Polską, a Wyspami Zielonego Przylądka, co stanowi czwartą wolność lotniczą, czyli przywilej zabierania pasażerów, poczty oraz towarów z przeznaczeniem na terytorium przynależności statku powietrznego. W czwartek, 8 listopada przewoźnikowi wydano zgodę na wykonywanie przewozów na trasie Sal - Warszawa.

Krasnodębska wyznała - Włoskiemu przewoźnikowi zostały udzielone zezwolenia pojedyncze na wykonanie przewozów lotniczych na trasach z Warszawy do Varadero na Kubie, Bangkoku w Tajlandii i Goa w Indiach. Umowy bilateralne z tymi państwami nie odnoszą się do przewozów nieregularnych. Air Italy jest przewoźnikiem koncesjonowanym w UE, a w stosunku do podmiotów unijnych, zgodnie z traktatem europejskim, obowiązuje swoboda przepływu usług i przedsiębiorczości.

Dodała też, że uzasadnienie wydania tego zezwolenia jest tożsame z przypadkiem Eurocyprii, czyli względy ekonomiczne, społeczne oraz zadowolenie klientów i biur podróży. Jednak przedstawiciele krajowych linii czarterowych są oburzeni zaistniałą sytuacją.

Adam Wychowaniec, prezes Prima Charter spytał Grzegorza Kruszyńskiego, prezesa ULC dlaczego urząd tak jawnie oraz ewidentnie działa na szkodę polskich przewoźników. Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u podkreśla - Taka praktyka bezpośrednio uderza w grupę LOT.

Przedstawiciele PCh już od dłuższego czasu wysyłają pisma do ULC oraz resortu transportu, a także liczą straty. Adam Wychowaniec zaznacza - Kto pokryje blisko 1 mln USD miesięcznych kosztów leasingu nowych samolotów, które przez całą zimę stać będą bezużytecznie, oraz straty wynikłe z anulowania części już zakontraktowanego programu czarterowego na dalekim dystansie. Właśnie otrzymaliśmy pierwsze anulacje 10 lotów do Brazylii, na Kubę i Dominikanę zaplanowanych na listopad i grudzień w wyniku rozpoczętych operacji Cabo Verde i Air Italy. Straty szacujemy na 1,8 mln USD.

Cała sytuacja, chociaż trudna dla przewoźników, w dłuższym okresie czasu przynieść może tylko korzyści. Korzyści przewoźników, którzy będą zmotywowani przez konkurencję, dla touroperatorów, którzy nareszcie będą mogli wybrać najlepszą ofertę lotów spośród wielu dostępnych i dla turystów, którzy finalnie kupią usługę o lepszej jakości. Uczciwa konkurencja bowiem nigdy nie jest szkodliwa.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com