TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-09-22 - Dobre dla gastronomii zmiany społeczne

Polacy coraz częściej jadają w biurze i na mieście. Tak jest i szybciej, i czasami taniej. A właściciele lokali gastronomicznych liczą zyski.

reklama


Jeszcze kilka lat temu jedzenie na mieście było traktowane jako rozrzutność. Teraz, coraz częściej jest konieczność, czasem łączona z przyjemnością. Według GUS od 1995 roku udział usług gastronomicznych w wydatkach Polaków wzrósł trzykrotnie, z 1,7% do 5,3%.

Na pytanie GfK Polonia "Jak często chodzimy do restauracji lub baru" 59% Polaków odpowiedziało prawie nigdy, 5% - raz do roku, 17% - kilka razy do roku, 13% - raz lub kilka razy w miesiącu, a 6% - przynajmniej raz w tygodniu.

Wzrosła również kwota, wydawana przez przeciętnego Polaka na jedzenie poza domem. Obecnie:


Pozostałe 6% Polaków miesięcznie zostawia w restauracjach i barach ponad 110 PLN.

Szacuje się, że jeżeli polski rynek gastronomiczny będzie rozwijał się tak jak zachodnie, to czeka go siedmiokrotny wzrost.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com