TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko PKP Przewozy Regionalne zarzucając jej ograniczanie praw pasażerów. Burza została rozpoczęta przez jednego z mieszkańców Śląska, który poskarżył się, że spółka nie chcą zwrócić pieniędzy za niewykorzystany bilet na trasie do 100 km.
reklama
Poszkodowany pasażer wystosował list do katowickiego oddziału Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po czym UOKiK przejrzał regulamin kolei i odkrył, że zawiera zapisy niekorzystne dla podróżnych.
UOKiK sformułował łącznie 6 zarzutów w stosunku do spółki. Podobno spółka zobowiązała się też do zmiany regulaminu.
Urząd już zapowiedział, że jeżeli PKP nie zmienią praktyk, na spółkę zostanie nałożona kara. Jej maksymalna wysokości może wynieść nawet 10% zeszłorocznych przychodów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami