TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rainbow Tours przejmuje udziały w spółkach internetowych, dzięki czemu uzyska dostęp do nowoczesnych technologii. Przejęty portal będzie połączony z dotychczasowym portalem spółki wyruszamy.pl pod jedną marką.
reklama
Zgodnie z zapowiedziami sprzed debiutu giełdowego, Rainbow Tours sfinalizował transakcję przejęcia większościowych udziałów w dwóch spółkach nowych technologii. Zapłacił za nie prawie milion złotych. Przejęte spółki to portal turystyczny TravelOvo i firma informatyczna TravelTech. Kupno udziałów tych spółek pozwoli Rainbow Tours na zbudowanie nowoczesnej platformy sprzedażowej. TravelOvo będzie połączone z już działającym serwisem spółki - wyruszamy.pl.
- Nasz pomysł na działalność po integracji portali, to sprzedaż biletów lotniczych z know how TravelOvo oraz imprez turystycznych z wykorzystaniem doświadczenia Wyruszamy.pl. Spółka będzie również cały czas pracować nad wdrażaniem nowych technologii takich jak pełna rezerwacja, zakup online bez udziału konsultantów oraz nowość w Polsce: dynamic packaging. Zamierzamy stworzyć prawdziwy hipermarket turystyczny - informuje Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours S.A. Już od 1 lutego 2008 r. rozpoczną działalność zintegrowane portale, a na wspólnych stronach będzie można całkowicie online zarezerwować imprezę turystyczną. Na początek będzie nią objętych sześciu touroperatorów.
Przeprowadzona transakcja pozwoli spółce wykorzystać nowoczesne technologie wdrażane przez przejęte firmy. Chodzi między innymi o rozwiązane zastosowane w wyszukiwarce połączeń oraz cen biletów lotniczych. W ramach jednego zapytania użytkownika, przeszukiwane są bazy zarówno tanich jak i tradycyjnych linii lotniczych. Użytkownik nie musi więc odwiedzać kilku stron internetowych, aby znaleźć najlepsze i najtańsze połączenie. W wynikach wyszukiwania, system pokaże mu na jednej stronie ofertę zarówno Ryanair, Centralwings, jak i LOT czy British Airways.
Rainbow Tours zamierza wprowadzić wkrótce do portalu unikalną w Polsce technologię tzw. dynamic packaging. - Roboczo nazwaliśmy ją "Wakacje szyte na miare" - wyjaśnia prezes Baszczyński - a na razie dostępna jest ona tylko w USA i Europie Zachodniej, u takich gigantów jak expedia.com czy lastminute.com. W ramach jednej transakcji i jednej rezerwacji można wykupić jednocześnie kilka różnych, niepowiązanych ze sobą świadczeń turystycznych. Użytkownik wypełnia tylko jeden formularz, a system przeszukuje w tle różne bazy danych (hotelowe, lotnicze, rent a car itp.), łącząc różne usługi turystyczne w jeden wspólny pakiet (stąd wzięła się nazwa dynamiczne pakietowanie). Rainbow Tours przewiduje debiut tej usługi w nowym portalu wakacji "szytych" na miarę na początku marca. W planach jest także poszerzanie koszyka świadczeń o m.in. bilety promowe, ubezpieczenia, bilety do teatru i inne. Za wdrażanie nowych technologii na stronach portalu oraz za sprzedaż tych technologii do innych podmiotów odpowiedzialna jest spółka informatyczna TravelTech. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom klientami spółki są takie firmy jak Pasażer.com, TravelPolska, Net Media, Fru.pl, oraz litewski Holiday Link.
W pierwszym roku działalności nowego portalu, Rainbow Tours zainwestuje w niego około 1,5 miliona złotych (w sumie do 3 milionów). W 2008 roku jego szacowane przychody powinny osiągnąć 22 miliony złotych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami