TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-02-02 - Nie ma zarzutów w sprawie nieprawdiłowości podczas budowy Terminala 2 na Okęciu

Prokurator Tomasz Mierzejewski, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Ostrołęce poinformował, że do tej pory nie sformułowano jeszcze zarzutów wobec kogokolwiek w sprawie domniemanych nieprawidłowości przy budowie Terminala 2 na Okęciu.

reklama


Prokuratura Okręgowa od listopada minionego roku na zlecenie Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie nadzoruje śledztwo, które prowadzi Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA). Ze względu na dobro śledztwa rzecznik prokuratury odmówił podania szczegółów. Według niego jest na to jeszcze za wcześnie, ponieważ sprawa jest dopiero w początkowym stadium. Podania informacji odmówiło również Ministerstwo Transportu, które potwierdziło jedynie, że postępowanie rozpoczęło się na wniosek ministra tego resortu.

Artur Burak, rzecznik prasowy PPL poinformował, że w siedzibie Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze w połowie stycznia bieżącego roku funkcjonariusze CBA zabezpieczyli materiały dla potrzeb śledztwa. Funkcjonariusze mieli pismo z informacją, że prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie Terminala 2.

Rzecznik wyjaśnił, że wszczęte postępowanie dotyczy wyboru wykonawcy budowy obiektu oraz samej realizacji kontraktu. Przetarg na budowę Terminala 2 w 2002 roku wygrało konsorcjum Ferrovial Agroman, Budimex SA i Estudio Lamela. Kontrakt opiewał wtedy na prawie 200 mln USD. Kamień węgielny został wmurowany w maju 2004 roku.

Termin oddania terminalu do użytku przekładano wielokrotnie, między innymi z listopada 2005 roku na kwiecień 2006 roku, a następnie na koniec 2006 roku.

Jerzy Polaczek, minister transportu i budownictwa wyjaśnia, że opóźnienie było spowodowane odwołaniem ze stanowiska Naczelnego Dyrektora Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Zbigniewa Lesieckiego.

W lutym 2006 roku przedstawiciele PPL poinformowali posłów sejmowej Komisji Infrastruktury, że do końca maja 2006 roku do użytku oddana zostanie część Terminala 2, a cała inwestycja zakończy się w połowie 2007 roku.

Jednak w sierpniu ubiegłego roku mówiono już o nowych terminach. Oddanie hali przylotów zaplanowano na listopad 2006 roku. Tego terminu również nie dotrzymano. Na kwiecień 2007 roku gotowa ma być pozostała część budynku terminala łącznie z Pirsem Północnym. Natomiast prace przy Pirsie Centralnym i Południowym mają zakończyć się w listopadzie 2007 roku.

Wartość całej inwestycji przekroczy 240 mln USD. Poprzednio szacowano jej wartość na 222 mln USD, a pierwotnie umowa opiewała na niespełna 200 mln USD.

We wrześniu 2006 roku PPL poinformował, że od czasu określenia pierwotnych warunków umowy zmieniły się między innymi zasady bezpieczeństwa na lotniskach, wzrosły wymagania dotyczące urządzeń elektronicznych aparatury oraz systemów jakości w portach lotniczych.

Dzięki nowemu terminalowi, z Okęcia będzie mogło korzystać 12 mln pasażerów rocznie. W 2005 roku Terminala 1 obsłużył 7,1 mln osób, mimo, że przystosowany jest na 3,5 mln.

Nowy terminal będzie mieć 110 tys. metrów kwadratowych powierzchni, czyli ponad dwa razy więcej niż Terminal 1.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com