TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-12-20 - Ryanair oszukuje w reklamie

Już po raz szósty w tym roku, tani przewoźnik został przywołany do porządku, gdyż przekłamywał statystyki. Advertising Standards Authority, bo tak nazywa się organizacja, która szczerze dobrego imienia reklamy w Wielkiej Brytanii upomniała linie lotnicze Ryanair o zaprzestanie uprawiania nieuczciwej reklamy.

reklama


Po sprzeciwach ze strony innych tanich linii, Ryanair musiał wycofać swoją ostatnią kampanię reklamową. Powołując się przy na statystyki Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych (Association of European Airlines), Ryanair twierdził, że jest lepszy od swojego konkurenta - linii easyJet - między innymi pod względem większej ilości przewiezionych pasażerów, niższych cen i większej punktualności. Jednak nie było to do końca zgodne z prawdą.

We wcześniejszych swoich reklamach, Ryanair twierdził, że Girona i Rues to porty lotnicze koło Barcelony, a tak na prawdę to są one oddalone od niej o ładne kilkadziesiąt kilometrów. Inną, także kontrowersyjną reklamą, było także bezprawne posłużenie się zdjęciem Księcia Karola oraz w innej reklamie, umieszczenie zdjęcia skąpo ubranych kobiet.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com