TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-12-13 - Muzeum Narodowe w Warszawie bez reklam?

Przeciw estetycznemu bałaganowi w stolicy wystąpiło Muzeum Narodowe w Warszawie. Wczoraj (13-tego grudnia) zniknęły z zabytkowej elewacji reklamy. Czy pójdą za nim inni?

reklama


Jak powiedział Agnieszka Jasińska z MN, budynki muzealne powinny uwodzić swym wyglądem, nie zaś reklamami.

Sponsorzy placówki - Polkomtel i PKN Orlen zgodzili się na usunięcie bannerów. To niezwykłe, bo reklamodawcy dostrzegli możliwość autopromocji w uczestniczeniu w porządkowaniu przestrzeni publicznej, nie zaś jej zaśmiecaniu. Polkomtel pracuje wspólnie z Muzeum nad nową bardziej efektywną koncepcją wizualizacji. Nie wiadomo, czy zamiast zdjętych płacht pojawią się np. reklamy świetlne.

Inicjatywa placówki stoi w opozycji do wyglądu budynków stojących wzdłuż Al. Jerozolimskich, które są reklamowym bałaganem. Płachty zasłoniły m.in. Dworzec PKP Śródmieście, Rotundę, Universal oraz dawną Cepelię.

Rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z połowy grudnia 2009 r. dotyczące usunięcia reklam z polskich miast dotyczy tylko domów mieszkalnych. Prawo jest pełne luk, które są wykorzystywane przez firmy reklamowe. Nadal można wieszać płachty, nie mogą one jedynie zasłaniać okien mieszkań. Reklamy mogą widnieć na wszystkich budynkach biurowych. Ze względu na luki w prawie, bannery można wieszać np. podczas remontów budynków. W tym roku weszły w życie zmiany w ustawie dotyczącej planowania oraz zagospodarowania przestrzennego. Według naczelnik Gamdzyk, nie odnosi się ona jednak do billboardów oraz płacht już istniejących, co oznacza, że w dalszym ciągu nic się nie zmieni.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com