TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-23 - LOT, Eurolot oraz Centralwings pod jedną marką LOT.com?

Polski narodowy przewoźnik - linie lotnicze LOT rozważają przeprowadzenie retuszu swojej marki. Dariusz Nowak, szef PLL LOT powiedział, ze możliwe jest scalenie pod jednym szyldem trzech odrębnych marek: LOT-u, Eurolotu oraz Centralwings. Może warto zastąpić je jedną nową, np. LOT.com - dodał.

reklama


Logo linii, które w niezmienionym kształcie funkcjonuje od 1978 r., jest już mocno przestarzałe - twierdzą specjaliści. Nawet marki, które wydają się niezmienne (Coca-Cola, BMW czy British Airways) co kilka lat podlegają zmianie - mówi Jacek Olechowski, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce.

Przewoźnik powinien zmienić nazwę - twierdzi Olechowski. Firma nazywa się PLL LOT, a powszechnie mówi się LOT. Dlatego w opinii Olechowskiego korekta nazwy wydaje się być mało ryzykowna.

Ważniejsze jednak jest teraz uporządkowanie portfolio marek polskich linii. Pasażerowie w istocie nie wiedzą czym różni się LOT od Eurolot. Przecież często jest tak, że kupujemy bilet na przelot Eurolotem, a w rzeczywistości podstawiany jest samolot z logo LOT - mówi Olechowski.

Ekspert branży lotniczej prof. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego również twierdzi, że trzeba stworzyć jeden szyld. Jego zdaniem powinno jednak do tego dojść tylko pod warunkiem, że LOT wchłonie Eurolot i Centralwings również organizacyjnie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com