TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-06-07 - Rekompensaty dla pasażerów?

Pasażerowie korzystający z usług międzynarodowych przewoźnikówy kolejowych, takich jak Eurostar czy Thalys będą mogli wkrótce liczyć na rekompensaty za spóźnienia pociągów. Europejska komisarz ds. transportu, Loyola de Palacio zparezentowała tzw. trzeci pakiet kolejowy, który w 2010 roku ma objąć otwarte na konkurencję międzynarodowe przewozy pasażerskie. Na perspektywy kolei wpływa także presja ze strony tanich linii lotniczych oraz połączenie sieci kolejowych wysokich szybkości.

reklama


Pasażerowie będą mieli prawo do rekompensat równych 50% ceny biletu w przypadku opóźnień od 0,5 do 1 godz. W przypadku połączeń dłuższych niż 2 godziny takie opóźnienie da im prawo do zwrotu pełnej kwoty. Klienci kolei będą mieli prawdopodobnie także zapewnione posiłki, dostęp do instalacji sanitarnych, hoteli, połączeń telefonicznych lub poczty elektronicznej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com