TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-12-06 - Wygrana turystki z Rainbow Tours

Po półtora roku sporów sądowych z biurem podróży, sąd przyznał rację pokrzywdzonej turystce.

reklama


Wyrok ten może być precedensem w tego typu procesach, gdyż do tej pory nawet gdy sądy przyznawały rację pokrzywdzonym turystom, to zazwyczaj dawały im tylko częściowe rekompensaty, wychodząc z założenia, że pokrzywdzony turysta i tak swoje wczasy miał.

Mimo, że niektóre części oferty zostały dotrzymane, jak np. transport do miejsca pobytu, to jednak krakowski sąd zdecydował, że biuro musi oddać całą sumę zapłaconą przez turystkę za nieudane wczasy, a było tego nie mało, bo ponad 8 tys. zł.

W 2002 roku Pani Zofia P. Wykupiła wczasy w 3-gwiazdkowym hotelu Palas na Sycyli. W katalogu biura podane było, że hotel ten leży przy piaszczystej plaży, że są tam klimatyzowane pokoje wyposażone w minibarek, basen oraz kort tenisowy. W ofercie znajdowała się także wiadomość o możliwości wzięcia udziału w wycieczce kolejką górską na Etnę.

Po przyjeździe na miejsce, Pani Zofia została jednak zaskoczona. Zamiast piaszczystej plaży była kamienista, klimatyzacja i owszem była ale działała tylko przez godzinę a wycieczki na Etnę nie było, gdyż kolejka górska była uszkodzona ponad dwa lata wcześniej przez wybuch wulkanu. Po tych niemiłych informacjach, turystką chciała od razu wracać do domu ale rezydent oświadczył jej, że najbliższy autokar przyjeżdża za tydzień, wiec musiała zostać.

Po powrocie Pani Zofia złożyła reklamację ale biuro stwierdziło, że nie jest ona w żaden sposób uzasadniona. W trosce o dobre imię i zadowolenie klienta zwróciło jej tylko 5% kosztów, za "pomyłkę drukarską" dotyczącą wycieczki na Etnę!

Pani Zofia twierdziła, że wszystkie niedociągnięcia ze strony biura i nierzetelne przedstawienie oferty wprowadziło ją w błąd, bo gdyby była ona inna, to nie kupiłaby tej wycieczki a niespełnione elementy programu przesądziły właśnie o kupnie tej a nie innej imprezy.

Racje przyznał dopiero sąd okręgowy, który stwierdził, że wskazane przez Panią Zofię braki w ofercie miały podstawowe znaczenie. Sędziowie orzekli, że niespełnienie tak wielu podstawowych części oferty, rozpatrywanych łącznie przesądziło o takim a nie innym wyroku.

Teraz biuro turystyczne Rainbow Tours musi oddać Pani Zofii pieniądze za wycieczkę, którą wykupiła oraz dodatkowo pokryć koszty procesu oraz adwokata.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com