TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-09-15 - Hotele i restauracje chcą uczciwych opinii on-line

Internet jest dziś jednym z ważniejszych źródeł informacji. Jednak przedsiębiorca musi się liczyć z tym, że opinie zamieszczone w sieci nie koniecznie są prawdziwe, lub wręcz celowo są one fałszowane (np. przez konkurencję, byłych pracowników itd.)

reklama


Obecnie hotelarze i restauratorzy z Wielkiej Brytanii i USA formułują zbiorowe zarzuty, szczególnie wobec TripAdvisor. Firma KwikChex.com, która specjalizuje się w zarządzaniu reputacją on-line, przygotowuje zbiorową akcję firm, które są pokrzywdzone anonimowymi opiniami na tym znanym portalu turystycznym. Do KwikChex.com zgłosiło się już około 420 pokrzywdzonych hoteli i restauracji. Cała planowana akcja będzie mieć na celu usunięcie przez portal nieprawdziwych opinii, a Chris Emmins, jeden z założycieli KwikChex, nie wyklucza wystąpienia do sądu w kilku przypadkach.

Według KwikChex.com, także anonimowe opinie na Google Maps i innych popularnych serwisach, są problemem i należy regularnie dbać o opinie tam zamieszczane. Firma ta może to zrobić za nas za 170 funtów rocznie.

Oczywiście o reputację w sieci można dbać samemu - wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę frazę "online reputation management", aby znaleźć wiele użytecznych narzędzi. Przydatne zestawienie darmowych narzędzi anglojęzycznych znajdziemy tutaj. Jeśli znasz inne, szczególnie przydatne w Polsce narzędzia lub metody, podziel się nimi w komentarzach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com