TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W Rimini w dniach od 21 do 24 stycznia 2010 r. odbyły się targi Sapore 2010. Nowa formuła imprezy połączyła branżę spożywczą z gastronomiczną. W wydarzeniu więzły udział m.in. takie koncerny jak Mia, MSE, Frigus, Divino, Lougne, Oro Giallo and Pianeta Birra Beverage & Co. Uczestnicy targów wypowiadali się na temat targów bardzo pozytywnie.
reklama
W imprezie wzięło udział wielu wystawców zza granicy (25 proc. uczestników). Organizatorzy postawili sobie za cel poszerzenie oferty targów o międzynarodowych przedstawicieli branży. Każdego dnia imprezy, odbywało się ok. 1.000 spotkań biznesowych, zaplanowanych za pośrednictwem sieci przed rozpoczęciem wydarzenia w ramach projektu "Sapore jako czynnik integrujący międzynarodowe środowisko branży".
Na targach zjawiło się 612 akredytowanych dziennikarzy, zaś liczba relacji oraz reportaży zaowocowała 41 mln kontaktów.
Sapore umożliwił członkom sektora żywności oraz napojów zdobycie informacji na temat trendów jakie upowszechnią się na rynku usług gastronomicznych w przyszłości. Dzięki temu mogą one stworzyć odpowiednią dla siebie strategię rozwoju firmy. Sapore Innovation Area (Centrum Innowacji Sapore) przedstawiło najbardziej nowatorskie produkty, które zostały umieszczone w folderze wydanym na targach. Ewentualne scenariusze rozwoju branży pojawiły się w referatach promowanych przez Rimini Fiera. Zaprezentowały je Fipe Study Centre ("Od sklepowego wózka do restauracji. Zmiany Włochów w stosunku do konsumpcji"), a także Popai Italia ("Szybciej i Lepiej: innowacje dla usług gastronomicznych i współczesny handel detaliczny"). Italgrob (Włoska Federacja Dystrybutorów Napojów) zorganizowała spotkanie, na którym przedstawiono strategie finansowe oraz technologiczne, zmieniające podejście do współdziałania firm.
Targi Sapore 2010 przedstawiło nowy plan działania na kolejnych 40 lat. Zawiera on formułę dotyczącą międzynarodowej współpracy, która ma być skupiona na wspieraniu innowacji, a także zacieśnianiu biznesowych kontaktów, co w dalszej perspektywie ma zaowocować przyciągnięciem uwagi innych ważnych branż handlowych od 2011 r.
Jak powiedział przewodniczący Rimini Fiera, Lorenzo Cagnoni, najwięcej uwagi organizatorów zajmuje udoskonalenie formuły Sapore, aby branża mogła w pełni wykorzystać potencjał natury tego przedsięwzięcia. Rezultaty już są: duża liczba gości, i profesjonalistów z całego świata, co wpłynęło na opinie prezentujących swoje produkty i usługi podczas targów firm.
Druga edycja DiVino Lounge była o wiele lepsza od poprzedniej, zarówno pod względem targowej wystawy oraz liczby kontaktów i kontraktów nawiązanych dzięki niej. Duży sukces odniosła MSE Seafood & Processing - włoska inicjatywa dla branży owoców morza. Pojawiła się ponadto znacząca liczba kupujących usługi na dużą skalę, których frekwencja została uhonorowana wyznaczeniem specjalnego dnia targów poświęconego tej grupie.
Kolejne targi będą miały miejsce w lutym przyszłego roku, zaś w ich programie znajdą się jeszcze liczniejsze inicjatywy skierowane na budowę oraz uwypuklenie coraz szerszych relacji pomiędzy kluczowymi firmami na rynku, takimi jak Progetto Prometeo czy też Rimini Fiera i Fipe Confcommercio. Organizatorzy chcą również nawiązania długoterminowej oraz konstruktywnej współpracy z Italgrob. Dzięki niej możliwa byłaby seria spotkań przy otwartych stołach, w celu zacieśnienia powiązań pomiędzy światem usług i przemysłem spożywczym.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami