TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-07-10 - Odprawa przez internet CheckN Go - nowa usługa Ryanair

CheckN Go to system odprawy przez internet, który wprowadził irlandzki przewoźnik Ryanair. Można z niego korzystać na 2 dni do 4 godzin przed planowanym odlotem samolotu. Choć CheckN Go jest nowością jesli chodzi o tego typu usługi wprowadzone przez tanich przewoźników, to jego działanie obwarowane jest wieloma regułami.

reklama


Przede wszystkim odprawa internetowa jest dostępna jedynie dla obywateli Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EEA), czyli Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu, którzy mają ważny paszport. Co ważne inne dowody tożsamości, takie jak dowody osobiste i prawo jazdy nie będą honorowane.

Z Check N Go moga korzystać tylko ci pasażerowie, którzy podróżują z bagażem podrecznym (nie więcej niz 10 kg). Ryanair zapowiada finansowe konsekwencje dla wszystkich tych, którzy nie będą się do tego zalecenia stosować.

Lista nie mogących korzystac w odprawy internetowej jest bardzo długa, nie mogą z niej korzystać: dzieci w wieku 14-18 lat podróżujący samodzielnie, pasażerowie podróżujący z dziećmi lub z wózkami dziecięcymi, pasażerowie ze zredukowanymi zdolnościami poruszania się, w tym także poruszający się na wózkach inwalidzkich, pasażerowie niewidzący (w tym także podróżujący z opiekunem lub psem-przewodnikiem), pasażerowie korzystający ze specjalnej asysty przewoźnika na lotnisku.

Wadą systemu jest fakt, iż obsługiwany jest jedynie w języku angielskim. Po zaakceptowaniu warunków korzystania z Check’N Go, pasażer musi odpowiedzieć twierdząco na cztery pytania (że posiada ważny paszport, że ma tylko jedną sztukę bagażu podręcznego o wymaganych rozmiarach i wadze, że nikt inny nie miał dostępu do bagażu pasażera oraz że w bagażu nie mażadnych niedozwolonych niebezpiecznych przedmiotów). Następnie po wpisaniu numeru rezerwacji i portów podróży szybko mozna uzyskać kartę pokładową gotowa do wydrukowania na domowej drukarce. Po zakończeniu odprawy inernetowej pasażer nie może wnieść żadnych zmian do rezerwacji.

Finansowe konsekwence za niedostosowanie się do poleceń lub zapomnienie karty pokładowej wynosić będzie 5 funtów/7 euro (od 1 września br. 7 funtów/10 euro) za każdą sztukę. Dodatkowo pasażer jest obciążany opłatą 20 euro/13,50 funtów za ponowne wydanie karty pokładowej. Uchybienia ze strony pasażerów takie jak zgubienie karty pokładowej czy też przekroczenie wagi bagażu wiąże się praktycznie ze stratą rejsu.

Irlandzki przewoxnik jest jak narazie jedyną tania linią oferujacą tego typu rozwiązania. W Polsce z podobnego udogodnienia moga korzystać pasażerowie Air France-KLM, British Airways i Swiss International Air Lines.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com