TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-05-27 - PKP Przewozy Regionalne: 38 zł za przejazd szybkim pociągiem na trasie Warszawa - Kraków

Już wkrótce zapłacimy za przejazd szybkim pociągiem z Krakowa do Warszawy tylko 38 złotych. Dwie kolejowe spółki szykują się do rewolucyjnej wojny cenowej na najbardziej popularnej trasie w Polsce.

reklama


Odjazd trzy razy w ciągu dnia, przyjazd już po trzech i pół godzinach. Zamiast 97 złotych za najtańszy bilet, tylko 38 złotych. Tak prezentuje się rewolucyjna oferta spółki PKP Przewozy Regionalne dla podróżujących na trasie Warszawa - Kraków. Firma kojarzona z wysłużonym taborem, permanentnymi opóźnieniami, zdewastowanymi torami, postanowiła rzucić rękawicę spółce PKP Intercity - hegemonowi warszawsko-krakowskich przejazdów. Chociaż oficjalnie spółki miały sobie nie przeszkadzać (Intercity miało kursować pomiędzy największymi miastami, natomiast PKP PR odpowiadać za pociągi pospieszne oraz osobowe), władze tej drugiej podjęły decyzję, że będą walczyć o tysiące podróżujących na najbardziej obleganych trasach pasażerów.

I tak konkurencyjne składy ze specjalnym logo InterRegio rozpoczęły kursy (bądź rozpoczną 1 czerwca) na trasach m.in. z Warszawy do Poznania, Białegostoku czy też Bydgoszczy.

Jak jest zasada InterRegio? Bilety są dwa, a nawet trzy razy tańsze od InterCity oraz ekspresów (obecnie najtańszy bilet na trasie Kraków Główny - Warszawa Centralna to koszt aż 97 złotych). I szybkie, bowiem podróż potrwa jedynie pół godziny dłużej niż w Ex czy IC.

PKP Przewozy Regionalne po długich latach decyzyjnego regresu zostały zainspirowane przez Mazowsze. Władze spółki nie kryją, że czerpią pomysły m.in. z doświadczeń znanej dobrze Mazowszanom kolejnej już spółki córki - PKP Koleje Mazowieckie. Firma dobrze sobie radzi na mazowieckich trasach firma z powodzeniem uruchamiając od kilku już lat w okresie lata tanie połączenie Warszawa - Trójmiasto, z którego korzysta cała rzesza podróżnych. Przejazd pociągiem "Słonecznym" kosztuje na trasie Warszawa - Gdynia tylko 26 złotych, zaś nad morze jedzie zaledwie kilkanaście minut dłużej niż kosztujący bardzo dużo ekspres.

Nowa oferta PKP Przewozy Regionalne nie ucieszyła dotychczasowego monopolisty na ten trasie - spółki PKP Intercity. Jednak cała sytuacja na pewno odbije się pozytywnie na jakości świadczonych usług i finalnej cenie przejazdu na tej trasie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com