TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-04-10 - Krakowskie hotele niedługo na YouTube?

Już niedługo turyści poprzez serwis YouTube, będą mogli przed rezerwacją zobaczyć, jak w rzeczywistości wygląda hotel w którym zamierzają zamieszkać. Przedstawiciele hotelowego serwisu tvtrip.com właśnie rozpoczynają kręcenie pierwszych zdjęć.

reklama


- Na początek sfilmowane zostaną mniejsze hotele, te z tzw. krakowską atmosferą. Później większe, a następnie przyjdą kolejne instrukcje z Anglii - tak o pracy swojej ekipy filmowej mówi Piotr Jasiołek, szef studia Imperia Film, które na zlecenie angielskojęzycznego portalu www.tvtrip.com przez najbliższych kilka miesięcy będzie filmować krakowskie hotele. - Redakcja serwisu układa listę hoteli i kieruje tam naszą ekipę. Docelowo mamy nakręcić filmy w kilkudziesięciu obiektach tak, żeby dorównać tak dobrze udokumentowanym w serwisie miastom jak Barcelona, Nowy Jork, Singapur, Londyn czy Florencja - mówią producenci.

TV Trip jest internetowym wideoprzewodnikiem po hotelach. Na pomysł, by hotele całego świata rekomendować turystom za pomocą krótkich filmików, wpadło jakiś czas temu kilku młodych przedsiębiorców z Wielkiej Brytanii. Połączenie YouTube z systemem rezerwacyjnym oraz opisami obiektów w stylu Booking.com (potentata w tej branży) okazało się dobrym pomysłem. Obecnie TV Trip obejmuje swoim zasięgiem 71 miast świata, 4434 wideofilmy o hotelach oraz ok. 385000 opinii internautów. Popularność serwisu wzrasta wraz z liczbą dodanych filmów. Od początku roku serwis zanotował aż 37% wzrostu liczby aktywnych użytkowników. Warto podkreślić, że wszystkie produkcje zamieszczone na stronach portalu trwają maksymalnie kilka minut, realizowane są za własne pieniądze, a strona zarabia krocie na reklamach oraz potrącaniu części opłaty za rezerwację. Od niedawna w ofercie portalu jest Warszawa, wkrótce będzie tam także Kraków (jak na razie to jedyne polskie miasta), który ma szansę się wykazać. - Mamy dużo pomysłów, jak pokazać krakowskie miejsca. O wielu z nich nawet nie słyszeliśmy, ale jak dostajemy sygnał, jedziemy i filmujemy - mówią przedstawiciele Imperia Film. Pierwsze, profesjonalne zdjęcia rozpoczną się za tydzień. Pierwsze będą filmowane m.in. dwa małe hotele przy ul. Piłsudskiego i Czerwonego Prądnika.

Czy obecność na TV Trip może pozytywnie wpłynąć na frekwencję w prezentowanych filmami wideo obiektach? Pewnie tak, mimo, że nawet w tak nastawionych na turystykę wyjazdową krajach jak Stany Zjednoczone, Niemcy czy Wielka Brytania, tego rodzaju forma prezentacji oferty klientom jest ciągle nowością. - Na pewno bardziej przekonujące dla klientów są obrazki ruchome i krótkie filmy z dźwiękiem. Chodzi o to, aby choć trochę poczuli oni atmosferę miejsca, w którym mogą zanocować, zobaczyć jego otoczenie, panoramę z góry, warunki, w jakich spędzą trochę czasu. To dobry pomysł, nieruchome fotografie czy przewracanie kartek folderów odejdą za jakiś czas do lamusa - mówi pracownik turystycznego operatora Rainbow Tours.

Imperia Film krakowską część TV Trip chce rozkręcić w ciągu kilku miesięcy. Za każdym razem w obiekcie oraz okolicy pracować będzie kilkuosobowa ekipa filmowców.



Źródło: Gazeta Wyborcza

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com