TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-02-24 - Modernizacja torów receptą na wlokące się pociągi

Z roku na rok spada liczba pasażerów podróżujących pociągami podmiejskimi Kolei Mazowieckich. A wszystko za sprawą fatalnego stanu torów, przez które pociągi wloką się na niektórych odcinkach 20-30 km/h. Sytuacje mają poprawić planowane remonty, na które zarządca torów przeznaczy 60 mln zł.

reklama


Jako pierwszy, na wiosnę, powinien być odnowiony 10-kilometrowy odcinek na linii do Zielonki. Następnie na Gocławku i linii otwockiej, gdzie kolej wymieni w sumie 7 km szyn. Potem, w czerwcu, szykuje się remont torów w tunelu linii średnicowej. Do końca września mają być ułożone od nowa między Dworcem Powiśle a Ochotą. Będzie to związane ze znacznymi utrudnieniami w ruchu. Zostaną wtedy zamknięte oba tory jednocześnie w podmiejskiej części tunelu. Cały czas jednak ma być przejezdna część dla pociągów dalekobieżnych.

Krzysztof Celiński, prezes PKP, zapowiedział także modernizację torów, po których mieszkańcy stolicy podróżują do innych polskich miast. Na remont linii do Łodzi zostanie przeznaczonych 228 mln euro, do której za kilka lat dojedziemy w 60 min (trwa już wybór wykonawców). Do 2010 r. planowanie jest odnowienie torów między Warszawą a Nasielskiem w stronę Gdańska i Olsztyna. Natomiast jeśli w tym roku uda się wykupić tereny wojskowe koło dawnego fortu Zbarż, to do 2008 r. zostanie przebudowana stacja Służewiec i wytyczona linia do lotniska na Okęciu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com