TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Nie wszyscy spośród inwestorów obawiają się ewentualnego spowolnienia gospodarczego. KFC, McDonald's oraz sieci kawiarni już teraz zapowiadają uruchamianie ich kolejnych placówek, takie informacje podaje "Gazeta Prawna".
reklama
W przeciągu ostatnich trzech miesięcy, branża gastronomiczna zanotowała spadek obrotów o ponad 20 proc. Polacy nie mają zamiaru przestać jeść poza domem, jednak zaczynają wybierać tańsze bary typu fast food. Liczba takich klientów rośnie. Jak uważa Jan Kościuszko, prezes Grupy Kościuszko Polskie Jadło, one zawsze będą przyciągały klientów.
Krzysztof Kłapa z McDonalds jest zdania, że to najlepszy rok w całej historii polskiej spółki, zarówno pod względem wyników sprzedaży, jak również liczby klientów. Nie odczuwalny jest zatem wpływ kryzysu na działalność tej restauracji. Dodaje ponadto, że w roku 2009 pojawił się zamiar radykalnego zwiększenia tempa rozwoju.
Jednak nie wszyscy mają powody do zadowolenia. RUCH musiał przyznać, że ma problemy z siecią kawiarń icoffee. Natomiast analitycy z Akademii Rozwojów Sieciowych zwracają uwagę, że za zaistniałą sytuację jest odpowiedzialne nie tylko spowolnienie gospodarcze, a także chłonność polskiego rynku. Agata Zarębska z ARSS podkreśliła, że może się okazać, że większym problemem dla polskiej gastronomii, niż kryzys na rynkach finansowych będzie brak przygotowania na naturalne zahamowanie rynku, które nastąpić może po boomie gastronomicznym obserwowanym w ostatnich kilku latach.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami