TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-11-24 - Internetowe biura turystyczne coraz skuteczniejszymi agentami!

PBI/Gemius we wrześniu br. przeprowadził badania na temat popularności turystycznych portali internetowych. Z badań tych wynika, iż rezerwacja wycieczek przez Internet coraz efektywniej konkuruje z realnymi punktami sprzedaży, a portale sprzedające imprezy wykształciły już sobie lojalnych, stałych klientów.

reklama


Zgodnie z wynikami badań, najbardziej popularnym internetowym biurem turystycznym w Polsce jest portal Wakacje.pl, który w Sieci istnieje od 1999, dysponujący obecnie ofertami ponad 100 touroperatorów, w tym dwóch największych - Tui i Neckermanna. Serwis ten nawet poza sezonem turystycznym może pochwalić się wysoką liczbą odwiedzających - tylko w sierpniu b.r. odwiedziło jego strony 310 tys. użytkowników.

Drugie miejsce w rankingu jest zaskoczeniem - zdobył je serwis eholiday.pl, należacy do Grupy Medialnej TMT (251 tys.), koncentrujący się na prezentacji miejsc noclegowych w Polsce i za granica. Trzecią pozycję zajął portal Travelplanet.pl, który w lipcu br. zadebiutował na warszawskiej GPW, a jego głównym udziałowcem jest MCI Management.

Na kolejnych miejscach w rankingu uplasowały się serwisy Spanie.pl (158 tys.), Viamichelin.com (147 tys.), Masmedia.pl (131 tys.), Staypoland.com (111 tys.), Pilot.pl (95 tys.), Ipolska.pl (94 tys.) oraz Vtrip.pl (90 tys.).

Jednocześnie ze wzrostem popularności internetowych biur turystycznych wśród turystów rośnie ich pozycja w oczach touroperatorów, dla których serwisy te stały się istotnym ogniwem w sieci dystrybucji ofert. W tym roku portal Wakacje.pl odebrał najwięcej nagród od zadowolonych z wysokości sprzedaży organizatorów - m.in. Orbis Travel i Rainbow Tours uznały Wakacje.pl za najlepszego agenta 2005 roku.

Pierwsze miejsce w rankingu Gemiusa nie jest więc dla portalu Wakacje.pl zaskoczeniem. Zwłaszcza, iż jego twórcy i pracownicy doskonale wiedzą, iż aby skutecznie konkurować z innymi podmiotami na rynku, nie wystarczy dysponować bogatą bazą imprez, ale trzeba zaoferować klientom coś, czego nie znajda na innych portalach - np. udostępnić im różnorodne źródła informacyjne. - Natomiast troska o satysfakcje i maksymalne doinformowanie klienta przyniosą wymierne efekty - np. w postaci 30 tys. klientów, wśród których są również tacy, którzy dziesięciokrotnie korzystali z naszych usług. - mówi Marzena Kurek, kierownik działu sprzedaży Wakacje.pl



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com