TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-04-17 - PMR: w 2009 roku niska dynamika wzrostu rynku restauracyjnego w Polsce

PMR opublikowała właśnie raport pt. "Rynek HoReCa w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2010". Według zebranych danych w 2009 roku w Polsce nastąpi spowolnienie rynku gastronomicznego.

reklama


W 2008 roku rynek restauracji, fast food, kawiarni oraz barów alkoholowych zanotował wartość 19,4 mld zł, co oznaczało wzrost o 6,6% w porównaniu do roku 2007. PMR przewiduje, że w latach 2009-2010 rynek ten będzie rósł wolniej, bo ok. 3-4% rocznie.

Powodem słabej kondycji będzie oczywiście kryzys gospodarczy, który skłania konsumentów do szukania oszczędności. Ponadto sieci restauracyjne nie będą się szybko rozwijać, bo zaostrzyły się kryteriów udzielania kredytów.

Kryzys może jednak pozytywnie wpłynąć na obroty fast foodów. Konsumenci o bardziej utrwalonych przyzwyczajeniach będą raczej wybierać tańszą ofertę niż zupełnie rezygnować z usług gastronomicznych.

Dlatego zainteresowaniem mogą się cieszyć również lokale segmentu fast casual (format przejściowy między fast food a restauracją). Z raportu wynika, że na kryzysie mniej mogą ucierpieć również pizzerie. Wydaje się, że najbardziej zagrożonym segmentem są typowe restauracje.

PMR zapytał respondentów o czynniki jakie mogłyby pomóc w rozwoju przedsiębiorstw obecnych na rynku gastronomicznym w przyszłości. Okazuje się, że firmy najbardziej liczą na wzrost zamożności społeczeństwa. Jedna na pięć firm liczy na własne działania marketingowe, a jedna na sześć - na lojalność wobec ich marki. Stosunkowo wysoki odsetek firm (14%) oczekuje, że fuzja z inną firma lub inwestor przyczyni się do rozwoju ich sieci.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com