TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Za kilka tygodni będzie można latać między polskimi portami regionalnymi z nowym przewoźnikiem SkyExpress. Firma będzie proponować swoje usługi nie pod swoją, ale zupełnie nową marką, która ma być znana w najbliższych dniach.
reklama
Jan Szczepkowski, prezes SkyExpress wyjaśnia - Właśnie dopinamy ostatnie szczegóły siatki połączeń. Natomiast Sebastian Stępak, rzecznik nowego projektu zapewnia - Pierwsze regularne loty ruszą w połowie kwietnia.
Wśród nowych połączeń znajdzie się sześć polskich portów lotniczych, miedzy innymi: Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz i Łódź. Jednocześnie mają zostać uruchomione loty do Kijowa i Lwowa, a także Wiednia i Kopenhagi. W sumie przewoźnik zaoferuje 12 nowych tras. W dalszych planach są jeszcze loty do Paryża i Brukseli.
SkyExpress będzie konkurencją dla krajowych lotów, które obecnie wykonywane są przez Eurolot dla LOT. Narodowy przewoźnik nie będzie dalej rozwijać siatki połączeń, ale zajmie się dowożeniem pasażerów z portów regionalnych do Warszawy.
Bilety na przeloty zagraniczne z SkyExpress będą kosztować około 100 EUR, a połączenia krajowe będą znacznie tańsze.
Sebastian Stępak przyznaje - 90% rejsów to będą operacje regularne, pozostałe to czartery. Firma będzie latała samolotami Saab 340, zabierającymi 34 osoby. Już 52-procentowe zapełnienie siedzeń pozwoli na osiągnięcie progu rentowności projektu.
Na początku firma będzie prowadziła sprzedaż biletów tylko przez internet i call center. Dopiero po jakimś czasie również uruchomi sprzedaż na lotniskach.
Obecnie SkyExpress zatrudnia 70 osób i oferuje przewozy cargo. Do końca roku firma planuje zwiększyć zatrudnienie do 112 pracowników. Właścicielami spółki są członkowie zarządu Jan Szczepkowski i Adam Moczulski oraz dwa fundusze: Ilski Capital Limited oraz Grove Holding.
W 2005 roku spółka wykazała obroty w wysokości 19,5 mln zł, z czego 93% pochodziło z obsługi kontraktów cargo. Natomiast zysk netto wyniósł 1,84 mln zł i został przeznaczony na rozszerzenie działalności.
Mimo obecności wielu tanich przewoźników w Polsce, żadnemu nie udało się z sukcesem uruchomić regularnych lotów krajowych. Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny w Ryanair za sprzedaż i marketing w Europie Środkowej poinformował - Na latanie po Polsce jest jeszcze o wiele za wcześnie. Ryanair prowadzi takie operacje w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Latamy samolotami zabierającymi 189 pasażerów, widać więc, jak znaczny musiałby to być ruch.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami